Autor |
Zpráva |
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
Moje první zahrada
Dostali se mi do ruky komerční knihovny shaderu a 3D objektů pro artlantis R tak jsem je hned musel vyzkoušet. Deska,zed,chodník, terén na jezírko a deska na vodu a zbytek v artantisu. Možná si všimnete dvou malích nedostatků ) tlouštka desky vody je menší než hloubka bazénu (kdo by to počítal znova) a ten clovíček má nějak moc zabořené nohy do trávy chtelo ho to posunout trochu nahoru a možná proporčně maličko zvětšit lavičku. Stromy světlo a stíny jsou dost dobré. Jo radiosita je radiosita.
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
čtv zář 22, 2005 2:57 pm |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
Slunce a radiosita
tak jsem si zase hral trochu se světlem (deska,zed a 3d objekt z artlantisu) první obrázek je 50% slunce 30% světlo oblohy a 15% radiosity obrázek má docela dobré osvětlení ale přesto vypadá nepřirozeně stín ve stínu se nejak ztratil, trochu přibarvit slunce a bylo by to jako v podvečer kdy už slunce nemá takovou intenzitu ale je dost světla.
60%slunce 15%světlo oblohy a 190% radiosity tady se uz ukázala síla radiosity daleko větší rozsah stínovaných ploch .
Všiměte si také měkosti stínu zed má stin uz daleko proto je měkčí než stín koše který je v menší vzdálenosti.
Také se zde projevilo světlo od přesvícené dlažby na zdi.
Tady to vidíte dvě téměř opacná nastavení výsledek je hodně podobný ale přesto vyvolává dva různé pocity.
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
čtv říj 06, 2005 4:17 pm |
|
|
Tom.TNT
Registrován: úte říj 18, 2005 9:06 pm Příspěvky: 12
|
neni to spatny, ale radiosita uz proste na nektere veci nema...konkretne radiosita selhava v detailech, treba v miste vetknuti kose do zeme a pod. Tam bez prepoctovych metod nikdy s radiositou nelze dosahnout dobreho vysledku, a to i na velmi velke zahusteni meshe.
|
úte říj 18, 2005 9:21 pm |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
Pokud se bavíme o Artlantisu tak se bavíme o přizpůsobení výpočtů a kvality vzhledem k rychlosti a jednoduchosti. Artlantisu chybí spousta věcí které jsou vlastní špičkovím renderům. Podstatná je kvalita a čas věnování se k dosažení výsledku (ve spolupráci s CAD programem).
Pokud se někomu bude jednat o špičkovou vizualizaci pravděpodobně šáhne po modeláři (v kvalitě modelu je základ vizualizace) a nejaké lepší vizualizační nadstavbě k danému programu. Stejně většinou je levnější takto špičkovou vizualizaci koupit hotovou než si pořizovat techniku, programy a učit se s tím vším zacházet.
Možná že právě proto je Artlantis u architektů oblíben.
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
úte říj 18, 2005 10:36 pm |
|
|
HA.CE
Registrován: sob úno 25, 2006 11:52 am Příspěvky: 7
|
To je parady ty stromy v te zahrade nevite kde by se dala sehnat takova knihovna?? potrebuju udelat azhrady kolem domku ale nemam zadne knihovny stromu ani keru ...
_________________ Archicad 9.0
Lightwave
1,7Ghz 512 ram
NB 3000+ 512ram atd
|
sob úno 25, 2006 12:12 pm |
|
|
Michal Forejt
Registrován: ned lis 06, 2005 7:22 pm Příspěvky: 53 Bydliště: Liberec/Praha
|
Tipuju to na bitmapove stromy (v ArtLantisu se jim rika billboardy). Je to vlastne fotka, ktera je ulozena v TGA a diky Alpha kanalu haze stiny. Oproti 3D stromum to trva zlomek casu pri renderovani. Hledej na netu "bitmap tree" a urcite jich plno najdes...
Kdyz je stahnes, muzes je aplikovat na knihovni prvek Obraz (nebo tak nejak) a pridat je do sveho projektu.
_________________ ==========================
PowerBook G4, AC 10, OS X 10.4.9
|
ned úno 26, 2006 10:19 am |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
musim vas prekvapit jsou to 3d modely stromu
artlantis R podporuje vlastni 3d modeli vedle builbordu
toto je komercni knihovna a stromy podporuji i nastavení roční doby )
v zime jspo proste bez listi
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
pon úno 27, 2006 9:16 am |
|
|
HA.CE
Registrován: sob úno 25, 2006 11:52 am Příspěvky: 7
|
No jo ale problem je v tom ze ja chci rendrovat video a tam by mi stromy ktere sou jen jako fotka nebyly moc platne kdybych se kolem nich otacel kamerou by se otacely porad za ni a vypadalo by to divne potrebuju neajke 3d modely jako sou tam nahore na obrazku ale free kdyby nekdo vedel byl bych rad )
_________________ Archicad 9.0
Lightwave
1,7Ghz 512 ram
NB 3000+ 512ram atd
|
pon úno 27, 2006 4:41 pm |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
Artlantis R zatim video neumi ????
jak to snim chcete řešit ??
jinak kvalitni 3d stromu a lidi moc na netu nenajdete to je to za co se porad jeste platí.
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
pon úno 27, 2006 5:44 pm |
|
|
HA.CE
Registrován: sob úno 25, 2006 11:52 am Příspěvky: 7
|
no ja sem trosku out of topic ) ja mylslel do archicadu
_________________ Archicad 9.0
Lightwave
1,7Ghz 512 ram
NB 3000+ 512ram atd
|
pon úno 27, 2006 6:01 pm |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
Voda
Tak jsem si zase jednou dal ukol že se podívám na vodu v artlantisu R
Možnosti jak simulovat vodu jsou asi dvě.
Můžeme použít shader water fresnell což umožní definici vlnek a zakřivení hladiny ale podle mého to dělá chyby ve stínech a někdy take rušivé efekty jinak je to velmi jednoduché a efektivní.
Trochu složitější je druhá metoda . Ja jsem zvolil shader expert a použil černobílou bitmapu vlnek jak mapu hrbolatosti. (bitmapa je třeba v nastaveni uplně zprůhlednit a nastavit velikost reliefu.
Relief - zvlnění také zavisí na velikosti mapování bitmapy případně na jejím natočení.
U materialu voda je potřeba vypnout vrhání stínu . Občas to hodí neprirozený efekt.
Pak už stačí pohrát si s barvou , pruhledností a zrcadlením a je hotovo.
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
pon bře 27, 2006 3:38 pm |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
Tak na http://www.archiradar.it/ konecne zase otevřely download 3d objektu pro Artlantis R
Našel jsem nové objekty (aspon ty co jsem zatim nestahl)
Tak jsem si hned šel vyrendrovat nového človíčka a najednou z toho byl obrázek takže tady máte muj výsledek.
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
stř bře 29, 2006 2:58 pm |
|
|