|
|
Právě je pon lis 25, 2024 12:35 pm
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Vytváranie GDL prvku
Mám pomerne veľa otázok, čo sa touto formou nedá...tak skúsim aspoň jednu tematiku... Po 1. krát musím spraviť vizualizáciu, kde musím vložiť špecifický prvok, čiže ho musím vytvoriť..tvarovo to nie je veľmi zložitý objekt, no neviem ako sa v AC vytvárajú vlastné objekty. Neviete,kde je nejaký zrozumiteľný tutoriál ?(najlepšie v CZ)....pôvodne som chcel v sketchupe vytvoriť (hoci tam to tiež 100% neviem) no ako som čítal tu na fóre, ak by som si niečo doinštaloval, tak by som mohol ten súbor otvoriť v AC (mám 12ku), ale že vraj ho tam už nemôžem modifikovať (textúry),len otvoriť, tak neviem, čo s tým.....vie mi tu prosím vás niekto poradiť, čo a ako zvyknete robiť, ak musíte do AC dať vlastný objekt...
|
stř čer 22, 2011 8:47 pm |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: Vytváranie GDL prvku
Tak nový objekt v AC "už" vytvorím. Čo ma ale zaujíma je, že keď som si taký objekt sám vytvoril a použil následne v projekte, nemohol som modifikovať na ňom materiály Pracne som ich menil v súbore, kde som objekt vytvoril a potom opäť vkladal do projektu. Vie mi tu prosím Vás niekto napísať, prípadne názorne aj ukázať na nejakom priloženom obrázku, že kde a ako nastavím pri vytváraní objektu,aby som mohol meniť materiály aj priamo v projekte ? ĎAKUJEM!
|
pát zář 23, 2011 9:44 pm |
|
|
Karmali
Registrován: úte úno 27, 2007 9:15 am Příspěvky: 270 Bydliště: Plzeň
|
Re: Vytváranie GDL prvku
Pokud importujete jakýkoliv prvek z jiných programů je většinou nejlepší otexturovat tento prvek po vložení přímo v AC. Tzn. pokud vytvářím prvek ve sketchupu rozdělím si materiály ve sketchupu jen podle barev. Po vložení do AC jednotlivé barvy edituji v editoru materiálu (přiřadit textury barvy atd.) Je potřeba si uvědomit, že každý program pracuje s materiály jinak, tudíž po importu nikdy nedosáhnete stejného vzhledu. Další věc je ta že AC nepodporuje UVV mapování (nebo o tom asp. nevím) a tak při importu z cinemy nebo maxe dochází i k různým deformitám textur atd. a je třeba s tímto počítat. Proto rada cokoliv potřebujete za prvky vymodelovat ideálně rovnou v AC
_________________ Archicad 22, Artlantis Studio 6, Twinmotion Co nejvíc věcí ve 3D a co nejmíň dokreslování
|
úte zář 27, 2011 9:39 am |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: Vytváranie GDL prvku
Už prvú vetu ste si zle prečítali, tak preto mi odpovedáte trošku pomimo (písal som len o AC, žiadny export z iného programu). Ak Vás môžem poprosiť skúste si môj príspevok prečítať ešte raz a prípadne ak budete vedieť ešte raz zareagovať. ĎAKUJEM. Ale zároveň ste mi nadhodili ďalšie otázky : 1.: Ako, a cez aký plugin dokážem vložiť do AC12 objekt zo Sketchupu ???? 2.: Čo to je "UVV mapování" ?
|
úte zář 27, 2011 11:54 pm |
|
|
Karmali
Registrován: úte úno 27, 2007 9:15 am Příspěvky: 270 Bydliště: Plzeň
|
Re: Vytváranie GDL prvku
add 1) http://www.graphisoft.com/products/archicad/addons/sketchup/su_plugin_download.htmladd 2) UVV mapování je jistý druh promítání textur na povrch objektu. Pokud nejste zběhlejší v 3D grafice nelamte si tím hlavu Nevím ale tému jsem dal eště raz a přišlo mi, že jsem na ni odpověděl - teď jen doplním: Prvky v archicadu se vytváří pomocí dostupných nástrojů (jednoduchá primitiva desky sloupy trámy, nebo sítě atp.). Tvorba editovatelných GDL prvků je už vyšší dívčí a musíte umět programovat v gdl.
_________________ Archicad 22, Artlantis Studio 6, Twinmotion Co nejvíc věcí ve 3D a co nejmíň dokreslování
|
stř zář 28, 2011 1:19 am |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 5 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|