Autor |
Zpráva |
Van Stajpen
Registrován: stř lis 19, 2008 12:01 am Příspěvky: 59
|
Tráva
Zdar lidi, potřeboval bych poradit, zde někdo z vás neví, jak udělat v artlantisu opravdu kvalitní 3d trávu (ne žádnou texturu). Mám staženou nějakou knihovnu z archiradaru kde je celkem slušná tráva, ale nedá se použít v zakřiveném terénu. Díky za tipy. ALo
|
čtv bře 24, 2011 1:26 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: Tráva
Tráva se samozřejmě ve 3D terénu použít dá ale je to velmi pracné. Bohužel Artlantis nemá nástroje na vytváření vlastních "automatických" objektů jako třeba program 3DS Max či Cinema. Můžete tedy použít běžné objekty a nechat je kopírovat terén. Pracné je to že musíte prvky pokládat ručně. Nicméně použít toto 3D řešení na celou plochu je dle mého zbytečné z pohledu práce s programem a výpočtovými možnosti. Doporučuji 3D trávu používat pouze v těsné blízkosti kamery kde je toto nejvíce patrné a v dálce již použít texturu.
|
čtv bře 24, 2011 8:18 pm |
|
|
Van Stajpen
Registrován: stř lis 19, 2008 12:01 am Příspěvky: 59
|
Re: Tráva
OK, jak se tedy dá použít 3D tráva na zvlněný terén...ta moje tráva v knihovně je čtverec, který sotva ohnu do potřebovaného zakřivení....možná mám špatnou ALo
|
čtv bře 24, 2011 10:31 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: Tráva
Samotnou trávu neohnete to je jasné, jen můžete udělat aby terén kopírovala. Když takto jednotlivé čtveerce umístíte a pohrajete si s tím aby se napojili bude to vypadat dobře. Vše je za předpokladu že se jedná o terén mírně zvlněný. Při extrémníxh výškových převíšeních to samozřejmě bude vidět. Na archiradaru jsou ještě trávy s půdorysem připomínajícím kruh ale vše je opravdu velmi pracné a je potřeba si na začátku uvědomit jestli za to ta práce stojí.
|
pát bře 25, 2011 8:59 am |
|
|
ondrej novacek
Registrován: ned zář 25, 2005 9:28 pm Příspěvky: 275 Bydliště: Šumperk
|
Re: Tráva
3d trava je uplny nesmysl.
_________________ ArchiCAD 9,10 Artlantis R 1.2.6 iMac, OS X 10.6.2 2 Ghz Intel 1,5 RAM, ATY RADEON X1600 256 Mb
|
pát bře 25, 2011 1:11 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: Tráva
neřekl bych že je to úplný nesmysl, v detailních pohledech vypadá opravdu věrně a výsledek hodně napomáhá k reálnému vzhledu, jak říkám je to vhodné pro rovinější terény.
|
pát bře 25, 2011 4:36 pm |
|
|
Pavel Švanda
Moderátor
Registrován: pon črc 02, 2007 2:34 pm Příspěvky: 452
|
Re: Tráva
3d tráva rozhodně nesmysl není. Je to skvělé řešení, nicméně je to velmi pracné a výpočtově náročné. Rozhodně není cílem rozházet 3d trávu po celé scéně, ale je smysluplné jí umístit alespoň blíže ke kameře. Dále už stačí obyčejný shader. Je ovšem zapotřebí vyřešit přechod mezi 3D trávou a shaderem. Ideální je, když je něco odděluje, např. silnice, chodník, záhon nebo keře.
_________________ Intel Core i7 2630 2.0GHz, GeForce GT 540M, 8GB DDR3, W7 64
|
ned bře 27, 2011 10:53 am |
|
|
ondrej novacek
Registrován: ned zář 25, 2005 9:28 pm Příspěvky: 275 Bydliště: Šumperk
|
Re: Tráva
Ja nevim, 3d model kazdeho stebla travy podle me blbost je, nejen objemem dat, ale i vernosti. Z obvyklé "dálky" na naše stavební vizošky to nebude ani vypadat reálně. Zkoušel jsem to Xkrát a vzdycky naprd. Nejlepší řešení je ta tráva, co tu dával Roman Brzoň - cik cak pásky + textura s alfakanalem + postprodukce ve fotoshopu.Muj nazor.
_________________ ArchiCAD 9,10 Artlantis R 1.2.6 iMac, OS X 10.6.2 2 Ghz Intel 1,5 RAM, ATY RADEON X1600 256 Mb
|
ned bře 27, 2011 11:08 am |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: Tráva
|
ned bře 27, 2011 8:18 pm |
|
|
Van Stajpen
Registrován: stř lis 19, 2008 12:01 am Příspěvky: 59
|
Re: Tráva
Nemáte někdo nějakou jinou 3d trávu než ta co je na archiradaru?
|
ned bře 27, 2011 10:53 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: Tráva
O post výše vidítě že se kolega zmiňuje o trávě, kterou používám a nabízím. Když mi napíšete na roman.brzon@seznam.cz a hezky poprosíte pošlu Vám ji.
|
pon bře 28, 2011 10:54 am |
|
|