Nejjednodušší je otevřít si objekt severka z knihovny archicadu a část scriptu, který řeší natočení objektu okopírovat.
Konkrétně se jedná o tuto část scriptu
Kód:
angleViewRot = 0
rrr = REQUEST ("View_Rotangle", "", angleViewRot)
totalRotate = (SYMB_ROTANGLE + angleViewRot + gs_follow_north*(GLOB_NORTH_DIR - SYMB_ROTANGLE - 90)) MOD 360
if totalRotate < eps then totalRotate = totalRotate + 360
Pokud existuje "gs_follow_north" (ideálně jako zaškrtávací parametr) a jeho hodnota = 1, použije se globální proměnná GLOB_NORTH_DIR (natočení severu), od které se odečte natočení samotného symbolu severky SYMB_ROTANGLE (tedy tím pádem se natočení objektu jakoby vynuluje). Pootočení o dalších 90 je proto, že symbol je vytvořen ve směru osy x (ale sever směřuje po y)
"angleViewRot" je potom načtená hodnota aktuálního natočení pohledu
"eps" použité v poslední podmínce je konstanta tolerance (aby se eliminovala chyba malých čísel), která je standardně nastavená na hodnotu eps = 0.0001 (tedy desetina milimetru)
Hodnotu "totalRotate " potom použijete pro příkaz natočení objektu.