ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

Volná rotace GDL objektů
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=6539
Stránka 1 z 1

Autor:  Jan Červenka [ úte dub 14, 2015 2:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Volná rotace GDL objektů

Nastavení volné rotace objektu

1) Vložení objektu do projektu
2) Označit prvek a zvolit Soubor/Knihovny a objekty/Otevřít knihovní prvek
3) Do položky 3D Script dopište informace dle obrázku
Obrázek

4) Doplnění parametrů v záložce parametry viz. obrázek.
Obrázek

5) Záložku 2D Script lze celou smazat a vepsat pouze text viz. obrázek.
Obrázek

6) Objekt uložíme vypnutím (dotaz k uložení objektu).

Autor:  LubosC [ pát kvě 29, 2015 2:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Volná rotace GDL objektů

Toto nemuze fungovat protože rotace je provedena kolem 0,0,0 tedy tocime cely souradny system i s posunem objektu
evidentne si to asi nikdo nezkusil :(

Funfuje to jen u objektu ktere maji svoji osu v 0,0,0 nebo hodne blizko
a prikaz pro spravne 2d zobrazeni ve 2dscriptu je pri velkem počtu objektu tohoto typu hodne pomalý je lepsi se tomu pak vyhnout a udelat si carovou kopii rotace a vlozit ji primo do 2d gdl

Autor:  hroshik [ pát kvě 29, 2015 3:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Volná rotace GDL objektů

... nejsem si 100% jistý, ale myslím, že to může fungovat normálně, protože po rotaci x, y, z dochází k transformaci (MUL) a posunu (ADD) a veškeré prvky tímto umístí k nule objektu, přestože byly namodelovány a uloženy daleko od počátku AC. Natočení probíhá včetně této redukce ...
...ale schválně si to ověřím...

Otázkou je, kolik prvků se zobrazením ve 2D pomocí příkazu "PROJECT2" člověk v projektu použije, ale pokud se jedná o pár atypických, tak věřím, že to dnešní PC snesou...

Snad bych asi jen upřednostnil zobrazení v půdorysu bez výplně
(nestínovaný - PROJECT2 3 , 270 , 2 namísto PROJECT2 2 , 270 , 3
poslední číslo - 1-drátový , 2-viditelné hrany , 3-stínovaný),
ale to je volba asi každého dle libosti ...

Autor:  LubosC [ úte čer 02, 2015 4:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Volná rotace GDL objektů

jen poznamka k prikladu jeste
bohužel pod Binary 1,1 se muze skryvat cokoli a ani to nemusí být nakreslono v nulové ose x,y,z

a dokonce to vypada ze to uverejnil nekdo z Cegry :((
Základ je vyzkoušet naučit se a pak udělat obrázky z toho co umim a chapu :)
Ale možná sem jen stará škola :))


ps :
krokování z hlavy daneho prikladu

1. otoc podle osy X zadane uzivatelem (cely souradny system se natočí)
2. otoc podle osy Y zadane uzivatelem (cely souradny system se natočí)
3. otoc podle osy Z zadane uzivatelem (cely souradny system se natočí)

4. změn měritko souradnice X
5. změn měritko souradnice Y
6. změn měritko souradnice Z (vse za timto se bude kreslit v tomto upravení)

7. posun se po ose X (natoceneho a zvětšeného souradného systemu ) o -1,25 metru (ve skutecnosti se posune o -(1,25*7,23)
8. posun se po ose Z (natoceneho a zvětšeného souradného systemu ) o .....

9. Na teto pozici proved rotaci lokalního souradneho systemu osy X o 270 (nebo -90)
10 rotuj lokani souradny system jeste podle 7 o 320 st

11 nakresli binarní model (nemusi byt lokalne v nule ) (model tedy je cely rotovany posunuty od nuly a zvětšený )
!casto se ale zde provadi naopak posun k nule kdyz je to potrena podle pozice modelu

12. smaž tri prikazy posunu a rotace ( takze lokalni system zustava na souradnici s posuinem o -1,25 metru (ve skutecnosti se posune o -(1,25*7,23)

ufff

Autor:  Karmali [ stř čer 27, 2018 5:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Volná rotace GDL objektů

Prosím pro nás negramotné dokáže mě někdo tupě ukázat část kódu, kterou tam mám naťukat aby to fungovalo?
Děkuji za ochotu:)

Autor:  jirat [ čtv čer 28, 2018 9:36 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Volná rotace GDL objektů

V podstatě je to napsané v obrázcích v prvním příspěvku. (krom toho, že se tomu určitě věnuje ještě nějaký jiný topic).
Ve "3d scriptu" se jedná o první 3 řádky, zároveň je nutné v seznamu parametrů doplnit ony tři parametry otočení. Ve "2d scriptu" potom obligátní příkaz "project2 ..." musí nahradit vše co tam je.

Nicméně, jak psal kdysi Luboš, je toto řešení 100% použitelné jen v některých případech a nemusí (z různých důvodů) provést to, co si představujete, že se stane.
V jakém konkrétním případě to chcete použít? Není nějaké jiné řešení?

Autor:  Karmali [ pon črc 16, 2018 5:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Volná rotace GDL objektů

Takže pokud si objekt vytvořím blízko počátku souřadnicového systému mělo by to vcelku obstojně fungovat i u jiných uživatelů. Zatím jsem vyzkoušel u pár knihovních prvků a tváří se to, že je to OK.

Autor:  jirat [ úte črc 17, 2018 4:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Volná rotace GDL objektů

Vzdálenost od počátku je v tomto případě asi nepodstatná. Při uložené modelu jako prvku si AC sám posune objekt do počátku. Pokud budou příkazy ROT. na začátku 3D popisu (tedy před vygenerovaným posunem ADD.), znamená to, že se otáčí celý modelový prostor kolem průsečíku souřadných os.

Problém by mohl nastat jedině u nekorektně naprogramovaných prvků, např. pokud bude někde dál ve 3D popisu příkaz DEL TOP, který zruší všechny transformace (tedy i počáteční rotaci) a část modelu zůstane nerotovaný.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/