ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

GDL converter
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=50
Stránka 1 z 1

Autor:  CADmaster [ čtv lis 03, 2005 2:38 pm ]
Předmět příspěvku:  GDL converter

Ve vedlejší diskusi pan Cipra napsal, že lze pěkně převádět 3ds objekty na GDL.

Já jsem po menším pátrání jakýsi doplněk našel.
- je německy (to by ani tak nevadilo)
- pouze pro verzi 8.1 (to už je horší - po konvertu není možnost označovat prvky jinak než za aktivní body)
- barvy změnit ve 3d jsem nedokázal.
- při zobrazování stínového 3D modelu se objekt načítá výrazně dýl než klasický GDL objekt (ve větším množství je to znát i v půdoryse)

To načítání ve 3d by bylo u jednoho objektu asi zanedbatelné, ale pro moje potřeby potřebuji cca 200 kopií sedaček a tam už je to znát.

Napsal jsem zde jen moje poznatky, možná že jsou i jiné konvertory či postupy. Byl bych rád, kdyby jste se semnou podělili i o vaše zkušenosti při konvertu.

Autor:  LubosC [ pát lis 04, 2005 7:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

:)))

načítání 3DS do ArchiCADu 9.0
v adresáři nainstalovaného archicadu je složka něco navíc v ní je doplněk pro 9.0 3ds
pokud jsou barvy korektně rozděleny v 3ds je pak možné toot měnit i na urovni GDL.

Složitost objektu je dána počtem pomyslných trojuhejníku z nichž se skládá . čím jemněji propracovaný model tím muže být pomalejší.
Pro velké množství takovýchto objektů je potřeba hledat kompromisy aby to počítč utáhnul.

Autor:  CADmaster [ sob lis 05, 2005 8:09 pm ]
Předmět příspěvku: 

LubosC píše:
:)))

načítání 3DS do ArchiCADu 9.0
v adresáři nainstalovaného archicadu je složka něco navíc v ní je doplněk pro 9.0 3ds
pokud jsou barvy korektně rozděleny v 3ds je pak možné toot měnit i na urovni GDL.

Složitost objektu je dána počtem pomyslných trojuhejníku z nichž se skládá . čím jemněji propracovaný model tím muže být pomalejší.
Pro velké množství takovýchto objektů je potřeba hledat kompromisy aby to počítč utáhnul.


Ha tak složku "něco navíc" jsem nestudoval, doplněk vyzkouším.
díky :)

Autor:  CADmaster [ pon lis 07, 2005 9:30 am ]
Předmět příspěvku: 

Mno to sem celej já, kdybych se rovnou zeptal, tak bych měl po starostech :o) Teďka musím jen potvrdit slova pana Cipry "lze pěkně převádět 3ds objekty na GDL".

:o )))

Autor:  starman [ pát pro 09, 2005 7:47 am ]
Předmět příspěvku:  Převod funguje

CADmaster píše:
Mno to sem celej já, kdybych se rovnou zeptal, tak bych měl po starostech :o) Teďka musím jen potvrdit slova pana Cipry "lze pěkně převádět 3ds objekty na GDL".

:o )))


ahoj, k tomuto bych dodal...
PŘIPADÁ MI SMĚŠNÉ, dávat něco k produktu a nenačíst to hned, nebo aspon nedát volbu to načíst. Nevím někdy se cítím tak, že ten Cad dělal někdo na koleni. Rychle rychle at je venku, at se sypou prašulky... a vyladit.. na co... Něco navíc tam je... tak co)
ten převodník je super, až na to, že výsledné prvky jsou někdy až 2 MB soubory, a načítání pak trvá, vzhledem k tomu, že jsem se taky "TEPRVE TEĎ" dozvěděl že něco takového mohu použít a využít, jsem asi někde udělal chybu.

Jinak tímto děkuji ostatním, kdo sem dávají odkazy na prvky at v GDL či 3DS.

Autor:  LubosC [ pát pro 09, 2005 11:08 am ]
Předmět příspěvku: 

Doplnky ktere jsou v neco navic nejsou veci ktere nepatrí k standartni instalaci pouze je vyrobce dodava aby si je nemusel uzivatel stahovat .

Velikost souboru je zavisla na slozitosti modelu a musim rici ze doplněk je na super urovni (jsem presvědčen že tady toho udělaly opravdu hodně)
Není možné převádět polygony na inteligentní objekty gdl jako je block atd. Jinak podporuje i UV mapovani textury. To ze se v 3ds dělají velmi podrobné (polygonově členité objekty) je normalní.
Doplnek je k dispozici od verze 7.0 (nejakym zpusobem) a informace byly v archinews a temer na vsech setkanich uzivatelu vcetne posledniho. Myslim ze byla zminka i na nasich strankach ve znáte to.

Autor:  starman [ pát pro 09, 2005 11:15 am ]
Předmět příspěvku: 

LubosC píše:
Doplnky ktere jsou v neco navic nejsou veci ktere nepatrí k standartni instalaci pouze je vyrobce dodava aby si je nemusel uzivatel stahovat .

Velikost souboru je zavisla na slozitosti modelu a musim rici ze doplněk je na super urovni (jsem presvědčen že tady toho udělaly opravdu hodně)
Není možné převádět polygony na inteligentní objekty gdl jako je block atd. Jinak podporuje i UV mapovani textury. To ze se v 3ds dělají velmi podrobné (polygonově členité objekty) je normalní.
Doplnek je k dispozici od verze 7.0 (nejakym zpusobem) a informace byly v archinews a temer na vsech setkanich uzivatelu vcetne posledniho. Myslim ze byla zminka i na nasich strankach ve znáte to.


fajn je to tam, máme to, ale kdyby instalátor hlásil dopředu, ještě něco máme, chcete to?... ne.. nezaklikávejte ..)
je jen škoda, že to tam není, toto beru jako mínus, doufám že v 10 bude změna.)

Autor:  texi [ pon lis 20, 2006 6:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak mám dostat ten 3ds konvektor do menu specialit?? snažil jsem se to tu najíl ale nepodařilo se mi to! díky

Autor:  CADmaster [ úte lis 21, 2006 9:14 am ]
Předmět příspěvku: 

Stačí ten soubor nahrát do složky "Doplňky archicadu", která je v hlavním adresáři s ArchiCADem (implicitně: Program Files/Graphisoft/..

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/