ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

Výborné modely aut
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=456
Stránka 1 z 1

Autor:  MartinRosa [ čtv říj 26, 2006 11:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Výborné modely aut

Doufám, že neduplikuji nějaký příspěvek:

Narazil jsem na výbornou knihovnu automobilů - zdarma.

Je to ve formátu .lwo, ale dá se to načíst do maxonformu a snadno převést do gsm nebo rovnou do artlantisu:

http://dmi.chez-alice.fr/models0.html

(klikejte na šipky vlevo a vpravo, je tam 22 stran!)

PS: najdete i českou policejní oktávii :)

Autor:  texi [ ned lis 05, 2006 3:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj prosím tě řekneš mi jak mám ty auta převést do .gsm?? moc děkuju

Autor:  MartinRosa [ ned lis 05, 2006 10:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, snad pomůže toto:

Nejvhodnější je samozřejmě využít Maxon Form. V něm je nutno první nastavit v preferences (ctrl-E) volby importu Lightwave formátu (Import/Export > Lightwave Import): měřítko 254 (auta jsou v palcích, tak ať se to načte automaticky v mm), Textury a Světla klidně ponechat nebo zrušit, ale hlavně: zaškrtnout Split Selections, jinak se model načte jako jeden objekt s hromadou Polygon Selection Tagů, které by se pak složitě musely převádět na samostatné objekty, jinak by nešlo vytvořit GSM s více materiály (ani jsem to nezkoušel) - což je ostatně fajn, i pokud člověk ty auta převádí do 3ds a pak je načítá rovnou do artlantisu, kde se rovněž rovnou rozhodí do jednotlivých materiálů.

Pak je už postup standardní: Z ArchiCADu se je nutno přepnout do MaxonFormu, poté pomocí funkce Merge (v menu File) připojit ke scéně vybrané auto, případně je optimalizovat některou z obvyklých metod (některé modely jsou opravdu hodně propracované a sotva se vlezou do rozumných 20.000 polygonů), každému objektu přiřadit jinou barvu (aby se to v ArchiCADu rozhodilo do různých materiálů) a poslat zpět do ArchiCADu, kde se auto uloží jako GSM - viz návod přiložený v obalu MaxonFormu.

Já ale jednoznačně preferuji import modelů přes 3ds přímo do artlantisu.

Autor:  texi [ pon lis 06, 2006 5:16 pm ]
Předmět příspěvku: 

MartinRosa píše:
Ahoj, snad pomůže toto:

Nejvhodnější je samozřejmě využít Maxon Form. V něm je nutno první nastavit v preferences (ctrl-E) volby importu Lightwave formátu (Import/Export > Lightwave Import): měřítko 254 (auta jsou v palcích, tak ať se to načte automaticky v mm), Textury a Světla klidně ponechat nebo zrušit, ale hlavně: zaškrtnout Split Selections, jinak se model načte jako jeden objekt s hromadou Polygon Selection Tagů, které by se pak složitě musely převádět na samostatné objekty, jinak by nešlo vytvořit GSM s více materiály (ani jsem to nezkoušel) - což je ostatně fajn, i pokud člověk ty auta převádí do 3ds a pak je načítá rovnou do artlantisu, kde se rovněž rovnou rozhodí do jednotlivých materiálů.

Pak je už postup standardní: Z ArchiCADu se je nutno přepnout do MaxonFormu, poté pomocí funkce Merge (v menu File) připojit ke scéně vybrané auto, případně je optimalizovat některou z obvyklých metod (některé modely jsou opravdu hodně propracované a sotva se vlezou do rozumných 20.000 polygonů), každému objektu přiřadit jinou barvu (aby se to v ArchiCADu rozhodilo do různých materiálů) a poslat zpět do ArchiCADu, kde se auto uloží jako GSM - viz návod přiložený v obalu MaxonFormu.

Já ale jednoznačně preferuji import modelů přes 3ds přímo do artlantisu.



Aha a nějak jinak bez MaxonFormu to nejde?? protože MaxonForm nemam a zatím dělám v Archicadu! ale stejně moc děkuju!!

Autor:  jio2 [ pát dub 13, 2007 11:38 am ]
Předmět příspěvku: 

MartinRosa píše:
Ahoj, snad pomůže toto:

Nejvhodnější je samozřejmě využít Maxon Form. V něm je nutno první nastavit v preferences (ctrl-E) volby importu Lightwave formátu (Import/Export > Lightwave Import): měřítko 254 (auta jsou v palcích, tak ať se to načte automaticky v mm), Textury a Světla klidně ponechat nebo zrušit, ale hlavně: zaškrtnout Split Selections, jinak se model načte jako jeden objekt s hromadou Polygon Selection Tagů, které by se pak složitě musely převádět na samostatné objekty, jinak by nešlo vytvořit GSM s více materiály (ani jsem to nezkoušel) - což je ostatně fajn, i pokud člověk ty auta převádí do 3ds a pak je načítá rovnou do artlantisu, kde se rovněž rovnou rozhodí do jednotlivých materiálů.

Pak je už postup standardní: Z ArchiCADu se je nutno přepnout do MaxonFormu, poté pomocí funkce Merge (v menu File) připojit ke scéně vybrané auto, případně je optimalizovat některou z obvyklých metod (některé modely jsou opravdu hodně propracované a sotva se vlezou do rozumných 20.000 polygonů), každému objektu přiřadit jinou barvu (aby se to v ArchiCADu rozhodilo do různých materiálů) a poslat zpět do ArchiCADu, kde se auto uloží jako GSM - viz návod přiložený v obalu MaxonFormu.

Já ale jednoznačně preferuji import modelů přes 3ds přímo do artlantisu.



možno by sa tu prítomný ludia ktorý ako ja nemajú maxon form potešili ak by si si našiel "trosku" casu a proste prehadzal tie modely do gsm a potom to niekde uploadol. Ale to je až moc utopistická myšlienka hmmm :D

Autor:  MartinRosa [ pát dub 13, 2007 12:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Artlantis

To je opravdu utopie :) Čas je zrovna to, čeho se mi v poslední době nedostává (nehledě na to, že jsem o funkční MF přechodem na jinou platformu přišel)... Každopádně většina těch modelů vyžaduje při exportu do GDL optimalizaci a občas složité nastavování materiálů - raději jsem ty auta exportoval přes 3ds rovnou do Artlantisu - pokud používáte artlantis, je to dle mého názoru mnohem snadnější a ve výsledku kvalitnější a uživatelsky příjemnější (možnost hýbat/zaměňovat auto bez nutnosti návratu do archicadu). Co já vím, tak už někde koluje moje knihovna "taxíků" - na nasdílení je to ale moc velké, můžu to dát k dispozici cegře, ale nevím, jak je to s copyrightem - jedná se sice o free modely, ale kdo ví, co z toho je opravdu free...
K převodu lwo na 3ds není ani potřeba MaxonForm, já sám jsem na část modelů používal nějaký free převaďeč (tuším, že se jmenoval accutrans, bude toho ale asi více).

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/