ArchiFORUM http://archiforum.cz/ |
|
Rotace GDL objektu http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=371 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | 97844 [ pát črc 28, 2006 1:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | Rotace GDL objektu |
Zdravim, mám docela slušný problém, potřebuji přetočit vzhůru nohama jeden objekt z knihovny a nevím jak. Chtěl jsem ho rotovat v okně řezu, ale tam mohu s objektem pouze posunovat nebo ho zvedat. Myslím, že CAD umožňuje rotaci pouze v půdorysné rovině, tak mě napadlo importovat ho do knihovny už upravený, ale nenapadá mě žádná jednoduchá aplikace, kde bych si mohl s gdl objekty takhle "pohrát". Jestli máte někdo třeba jenom nápad tak sem s ním! Tom |
Autor: | martyl [ pát črc 28, 2006 3:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jedině asi nastavit si kameru třeba na pohled z boku nebo jak je třeba a potom z 3d okna prvek uložit jako novej a ten pak bude otočenej. |
Autor: | 97844 [ pát črc 28, 2006 6:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim to jak myslíš s tím uložením ze 3D okna. Prostě potřebuju otočit vzhůru nohama Porsche boxter a zavěsit ho za strop. Stále mi to nejde. |
Autor: | ondrej novacek [ pát črc 28, 2006 9:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
zdravim, zobrazit v paralelni projekci z toho boku, ktery chcete jako pudorys jednoduse receno. priklad - zidle. normalne stoji na nozkach, v paralelni proj. pohled z boku - ulozim jako gsm novy prvek a ten bude ve "vykrese pudorysu" jako zidle ktera lezi na boku na zemi. snad je to nejak srozumitelny. jo, u porsche vzhuru nohama tak teda pohled zespodu- ulozit jako novy a je to stejny,... soubor-ulozit 3d model jako -gsm.hotovka. |
Autor: | 97844 [ pát črc 28, 2006 11:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Supr. Díky moc, nechť můj dotaz poslouží i ostatním. |
Autor: | 97844 [ sob črc 29, 2006 11:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Hups. Jsem až teď zjistil že jako objekt to mohu ukládat jaen v horním, spodním nebo bočním pohledu, ale když ho chci mít šikmo tak jedině jako okno nebo dveře. A v AC10 to samé. Nejde i to nějak obejít? |
Autor: | CADmaster [ pon črc 31, 2006 8:02 am ] |
Předmět příspěvku: | |
To je pořád dokola .... Nápověda archicadu obsahuje mmj i informace o ukládání do GDL objektů. Postup konkrétního případu - např.: 1) Nechám si vykreslit samostatné auto v okně 3D. 2) Nastavím paralerní zobrazení tak jak potřebuju (chci výsledek aby bylo auto vzhůru nohama - pohled zespodu - viz.obr s nastavením) 3) Hotový prvek uložím - Soubor - Knihovny a objekty - uložit projekt jako 4) Vkládám otočený automobil a jedu dál ... |
Autor: | 97844 [ pon črc 31, 2006 11:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jistě, to už vím také, jak bys ho ale natočil dejmetomu pod úhlem 30°? |
Autor: | CADmaster [ pon črc 31, 2006 11:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
97844 píše: Jistě, to už vím také, jak bys ho ale natočil dejmetomu pod úhlem 30°? Tak co jsem zkoušel tyto knihovny, tak ty auta jdou v rámci nastavení knihovního prvku nastavovat do úhlu 45°. Čili tam to věda asi moc nebude : ) |
Autor: | LubosC [ sob srp 05, 2006 8:28 am ] |
Předmět příspěvku: | |
finta je v tom ze novy prvek obsahuje ty otaceci proikazy a odkaz na prvek staci jedine ten otaceci prikaz prepsat nebo si ho vytvorit jako vlastni promennou. vsechny otaceci prikazy rotx x roty y rotz z |
Autor: | 97844 [ sob srp 05, 2006 9:24 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, no řekněme že se scriptem nemám moc zkušeností, takže kdybych to v budoucnu potřeboval, tak ty příkazy budu vpisovat asi ve vlastnostech prvku (normálně pravým tl. myši, vlastnosti, ...), nebo ne? Jestli je to tak, potom to stačí vepsat jenom tak na konec zápisu? |
Autor: | forad [ ned srp 06, 2006 1:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
pridat nový parametr do jakéhokoliv objektu není problém, tak např. ta rotace: první si musim vyrvořit v položce ,,PARAMETRY" proměné ,,tlačítko: další", proměná musí mít svuj název, takže zvolím proměné: rotaceX, rotaceY, Dále nastavým v položce TYP její učel, učelem je ,,UHEL". a nakonec si promenou nejak nazvu, její název je prave ten,ktery se nám zobrazí v nastavení prvku. Toť první krok zanáma. Dalším krokem je aplikovat proměné na objekt. čili skočíme do zdrojového kodu a to do položky: ,,3D POPIS ". Zde na začátek kodu vložím následující příkazy.: rotx rotx roty roty rotx (příkaz) rotx(název promene) a to je vse. Tak si muzete i menit barvy a dalsi vlastnosti objektu. nebo si vytvořit i vlastní. |
Autor: | CADmaster [ ned srp 06, 2006 10:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeden dotaz za mě: Jen bych měl dotaz, nelze někde sehnat nějakou příručku, kolem těchto příkazů. Občas se stane, že máme knihovnu, kde nám nějaký parametr chybí a tohle je opravdu jednoduchá implementace nedostatečného parametru. Ev. nějakou publikaci kolem GDL. ?? Já se pokusím to trošku znázornit aby to bylo každému jasné : ))) 1) Otevřeme si GDL knihovnu >> Soubor >> GDL Objekty >> Otevřít objekt ... 2) Přepneme na záložku PARAMETRY, poté si přidáme proměnou pomocí tlačítka DALŠÍ a dole nám vyskočí řádek. 3) V tom řádku upravujeme 3 věci. - změníme si defaultní název proměnné a s tím názvem budeme dále pracovat (tzn. v příkladu je to "rotace_x) - nastavíme že budeme pracovat s Úhlem (střední ikona) - Pojmenujeme si co vlastně tvoříme, tento název se pak bude objevovat v nastavení parametrů knihovny 4) Dále si přepneme na záložku "3D Popis" a zde vložíme příkaz: rotx rotace_x Legenda: rotx - příkaz na rotaci kolem osy x rotace_x - definujeme co vlastně otáčime kolem osy x. Otáčíme nastavený parametr, který se jmenuje "rotace_x". Tady je důležité si to nesplést s druhým názvem, který jsme si zadali, ten se pak bude jen zobrazovat v parametrech knihovny. a ve finále to pak vypadá třeba takto: |
Autor: | Remo [ pát črc 20, 2012 12:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rotace GDL objektu |
CADmaster: Nepodarilo sa mi to tu nikde nájsť, ale niekde som čítal, že to je možné tj. je tu niekde podobný návod ??, že ako by som mohol nejaký svoj objek ohnúť / zaobliť ? |
Autor: | jirat [ pát črc 20, 2012 1:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rotace GDL objektu |
No nevím, ohnout objekt asi nepůjde. Ohnout jde teoreticky jen deska. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |