ArchiFORUM http://archiforum.cz/ |
|
Knihovní prvek z fotky http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=9&t=349 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | petrikfisa [ sob čer 24, 2006 6:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Knihovní prvek z fotky |
Jako semestralku do skoly delam 3D model jednoho prazskeho kostela - v pruceli se nachazi sochy na podstavcich, bohuzel jsou ty sochy pomerne dominantnia bez nich pruceli vypada dost prazdne (at uz pouze s podstavci nebo bez nich). Chtel bych se zeptat, jestli je nejakym ne prilis slozitym postupem mozno vytvorit knihovni prvek, na nejz umistim fotku sochy? Jde vlastne o obdobu prvku stromu - takove ty bitmapove panely. A v pripade ze by to bylo mozne, jak zajistit, aby v naslednem rendrovani byla videt jen ta socha zbytek byl pruhledny. Diky |
Autor: | Michal Forejt [ sob čer 24, 2006 8:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak to udelej pomoci tech bitmapovych panelu. Aby to bylo pruhledne a hazelo to stiny, potrebujes na fotce vytvorit alfa kanal. |
Autor: | petrikfisa [ sob čer 24, 2006 9:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no problem je ze ja prave nevim, jak ten bitmapovy panel vytvorit.... |
Autor: | Michal Forejt [ sob čer 24, 2006 9:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
1) Fotku musis mit nekde v nactenych knihovnach (pojmenuj si ji nejak jednoduse, treba socha.tiff). 2) Ten panel mas v knihovne prvku: "obraz deska stin" Musis mu nastavit stejne rozmery jako ma ta fotka (jde o pomer stran, aby nebyla fotka deformovana). 3) v nastaveni prvku (toho panelu) napises do daneho policka nazev fotky a kdyz se pak mrknes do 3D pohledu, tak bys ji mel videt. Pisu to po pameti, takze se postup muze drobne lisit, ale nijak zasadne. Kazdopadne se nejdrive pokus dostat ten obrazek do modelu. To je to nejdulezitejsi. Az budes mit tohle hotove, budes asi chtit, aby byly ty okraje pruhledne a hazelo to stiny. To uz je trochu vyssi divci Budes na to potrebovat Photoshop nebo nejaky jiny bitmapovy editor, kde ten alfa kanal vytvoris a nasledne obrazek ulozis treba jako TIFF (musi to byt format obrazku, ktery alfa kanal podporuje) anctes do knihovny AC a pouzijes podle bodu 1-3. Navod v AJ na tvorbu alfa kanalu najdes treba na: http://desktoppub.about.com/library/tutorials/bl121302d-alphachannel.htm Pis dal jestli se vyskytnou problemy |
Autor: | petrikfisa [ sob čer 24, 2006 9:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
diky - zitra to vyzkousim... |
Autor: | petrikfisa [ sob črc 01, 2006 5:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak jsem se konecne k tomu dostal - podarilo se mi v obrazku vytvorit ten alfa kanal, ale v archicadu se to chova divne - v rendru se ten objekt chva spravne - to co nema byt videt, to je prusvitne. Horsi je to ale se stiny - stiny to vrha od toho panelu - tj. od obdelniku - tzn. nebere v potaz ty pruhledne casti. dokonce jsem to vyzkousel i s tou fotkou deti, ktera je tam standartne prednastavena - ale chova se to uplne stejne.... nevite cim by to mohlo byt? |
Autor: | petrikfisa [ sob črc 01, 2006 5:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak mam jeste jeden poznatek - zkousel jsem to rendrovat pomoci LightWorks a tam to na rozdil od vnitrniho enginu funguje spravne....cim to muze byt? |
Autor: | Michal Forejt [ sob črc 01, 2006 6:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
petrikfisa píše: tak mam jeste jeden poznatek - zkousel jsem to rendrovat pomoci LightWorks a tam to na rozdil od vnitrniho enginu funguje spravne....cim to muze byt? Tak to nevim...ja sam jsem to delal jenom v Lightworksu, takze s vnitrnim rendrovacim enginem zkusenosti nemam. Je dost dobre mozne, ze to proste moc neumi. Tak jako tak si myslim, ze pokud uz clovek rendruje v AC, tak by mel na vnitrni engine zapomenout. V podstate je tam jenom pro zachovani kompatibility se starsimi projekty (kdyby bylo potreba vyrendrovat rychle neco ze starsiho projektu). Pokud mate vse nastavene pro vnitrni engine, neni nic snazsiho, nez prepnout se v nastaveni materialu do ligtworks a zmacknout: Srovnat s vnitrnim engine. Kvalitativne se v LigtWorks jiste posunes vyse.... |
Autor: | petrikfisa [ sob črc 01, 2006 6:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
OK - beru na vedomi Mockrat dekuji za pomoc pri reseni meho problemu! |
Autor: | petr.c [ stř úno 14, 2007 1:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Michal Forejt píše: 1) Fotku musis mit nekde v nactenych knihovnach (pojmenuj si ji nejak jednoduse, treba socha.tiff). 2) Ten panel mas v knihovne prvku: "obraz deska stin" Mám stejný problém. Dejme tomu, že vytvořím fotku a převedu do formátu .tiff. Ale kde mám najít knihovnu prvků "obraz deska stin"? A jak dám tu fotku do té knihovny? Stačí to normálně nahrát jako jiný ojekt? Díky za radu. AC 10 st.v. |
Autor: | Michal Forejt [ stř úno 14, 2007 1:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
petr.c píše: Mám stejný problém. Dejme tomu, že vytvořím fotku a převedu do formátu .tiff. Ale kde mám najít knihovnu prvků "obraz deska stin"? A jak dám tu fotku do té knihovny? Stačí to normálně nahrát jako jiný ojekt? Díky za radu. AC 10 st.v. Fotku do knihovny pridas stejne jako kdyby sis stahnul nejaky normalni prvek z internetu a pridaval ho do knihovny. Takze pres Spravce knihoven. Knihovni prvek obraz deska stin je normalne v knihovne AC 10. Nejjednodussi je dat Hledat. Ale jinak to najdes v: Knihovna AC10/CZ prvky/CR doplnky/Fotozobrazeni V parametrech tohoto prvku pak zapises presny (!) nazev te fotky kterou tam chces zobrazit a ona se ti na tom ukaze. Je jedno v jake nactene knihovne to mas. AC uz si to sam najde. |
Autor: | petr.c [ čtv úno 15, 2007 12:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo jo, už to jde. Díky moc. ALE! Konečně se mi podařilo aby se mi při fotozobrazení ukázal jenom obrázek (bitmapa) a bez pozadí. Ovšem při rendování s OpenGL se mi znovu objeví pozadí obrázku. Když přepnu na fotozobrazení tak to jde. Jak to? Mám pochopitelně na mysli přelet. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |