ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

Jak vypěstovat Břečtan ??
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=715
Stránka 1 z 3

Autor:  LubosC [ stř dub 25, 2007 1:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Jak vypěstovat Břečtan ??

Jak vypěstovat Břečtan ??
Takhle podivne by mohl znít nadpis a ač je to temeř neuveřitelné tak to jde a docela jednoduše.
O co se jedná
Nejprve si stáhnete volně dostupný program Ivy Generator od Thomas Luft
http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/
Co to vlastně umí a co to potřebuje ?
základ všeho je že máte nejaký (pokud možno) jednoduchý model ve formatu *.obj tento si načtete do sceny v IVY na libovolnem miste pomocí dvojkliku zasadíte břečtan . Nastavíte pár posuvníků. a necháte ho vyrůst . Program generuje korektní rust podle nastavení takže břečtan obroste veskete objekty a překážky a nakonec může zase pačít přepadávat dolu. V libovolné chvíly máte možnost rust zastavit a vygeberovat model.
Model uložíte do *obj (uloží se jen vytvořený břečtan ne puvodní model)

Jak to dostat do artlantisu asi nejjednoduseji přez nový beta načítač lwf.
ImportOBJ_WIN.zip
ImportOBJ_MAC.zip

Bohužel si musite pohrát s měřítkem otočením a umístěním ale mužete si tak vytvořit potřebný objekt který poté umístíte do scény.
Kvalita břečtanu je ve fotograficke kvalite možná až přehnaná
Jo v arlantisu po nactení musite pridat umistení textur
na listy pouzit material invisible
zruhlednit okraje pomoci barvy (s altem nactete z nahledu bitmapy)

docela pekny odkaz na popis ivy v češtině http://3dsoftware.cz/3dportal/clanek.aspx?id=573

Obrázek
obrázek není z artlantisu je to jen ukazka z výsledku na stránkách IVY

Autor:  ondrej novacek [ pon dub 30, 2007 6:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

naprosto vynikajici... diky! :shock:

Autor:  LubosC [ úte kvě 01, 2007 7:03 am ]
Předmět příspěvku: 

Jo tak me to nadchlo naposled sem si musel s necim vyhrát ted uz na hraní nebude čas.

Autor:  Lukas.ltm [ pát čer 22, 2007 2:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

...stahl jsem si ten softik a chtel ozkoustet...v AC 9 jsem si 3D pohled ulozil jako *.obj...ale pri otvirani v Ivy generator Win32_1.3 mi to nahlasi chybu...Could not open file...nevite gde je problem?...Diky za radu...

Autor:  HawyCZek [ pát srp 10, 2007 3:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zkoušel jsem to a u mě byl problém s českými znaky v cestě k souboru *.obj.

Autor:  matlaktomas [ pát zář 21, 2007 2:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim
skusal som IVY a funguje vynikajuco...ale mam jeden problem.Pri ulozeni steny z archicadu10 a naslednom naimportovani do IVY sa plochy steny nezobrazuju spravne.po triangulacii sa uplne rozhadzu normaly a a rastlinka na otocene normaly nereaguje.

The import does not work properly - my scene looks somehow cluttered. What can I do?
The current release of the Ivy Generator supports only triangular faces. Thus, you have to triangulate your mesh before importing.

pri ulozeni v archicade do obj. nemam tuto moznost.Da sa to nejak riesit?
dik za odpovede

Autor:  Martin Franěk [ pát dub 18, 2008 3:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

Měl jsem stejný problém. Vyřešil jsem to převodem modelu přes sketch up. Pak to jelo normálně. Pokud máte někdo lepší řešení, sem s ním.

Autor:  maugggly [ stř srp 20, 2008 9:29 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

mna zaujimalo ako ulozit alebo prekonvertovat ten subor s hotovym brectanom tak aby sa mi po vlozeni do artlantisu zobrazovali listy v tvare lsitu a nie nejakeho viacuholnikoveho polygonu...

Autor:  ondrej novacek [ stř srp 20, 2008 3:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

na ten polygon hodit texturu listu kterej je v lib v ivy (dat jako UV mapovani) a z knihovny artlantisu dat invisible shader a je to.

Autor:  maugggly [ stř srp 20, 2008 5:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

jj uz som to tak spravil,..lenze nie vsetky polygony sa stali invisible..teda niektore mi spravilo ako malo a ine zase nie..samozrejme kedze sa tam nachcadzaju kvazi dva druhy listov spravil som to aj na tych ale zase niektore znich sa zobrazuju spravne niektore nie ...pokusim sa dat nejaky ten screen aby ste videli o co mi ide..a dakujem za odpoved
edit..funguje to..snad bola chyba vo mne..neviem
som si dovolil m,ensiu ukazku
Obrázek

Autor:  orik [ sob lis 15, 2008 10:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

Nemůže mi někdo pomoci při transformování hotového břečťanu z *.obj na *.3ds? Potřbovala bych ho dostat do archicadu či artlantisu...Díky

Autor:  roman brzon [ ned lis 16, 2008 11:49 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

Dobrý den, obj převádět nemusíte přímo artlantis tuto příponu podporuje takže si s objektem poradí. Hodně zdaru. S pozdravem Roman Brzoň

Autor:  orik [ pon lis 17, 2008 11:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

:-) No jo, jenže já mám artlantis 1.2.1. ...proto mi *.obj neotevře. Koukala jsem, že 1.2.6 už ho má, ale nejdřív bych asi potřebovala tedy update na 1.2.2-dá se ještě někde stáhnout? na artlantis.com mají už jen tu 1.2.6
Zkoušela jsem taky stáhnout studentskou verzi 2.0, ale 2x mi to spadlo, štěstí mi nějak nepřeje:-)

Autor:  bassjenda [ stř lis 19, 2008 11:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

Může mi někdo poradit? Mam obj z ivy, načtu do artlantisu a uložim jako aof. Proč mi potom nejde alpha kanál (způhlednění pozadí) na texturu listů?? Nejde mi změnit hodnota v záložce Basic Shader - Transparency z 0.00 , což znamená, že se nemůžu vůbec zbavit pozadí listů.
U jiných knihovních prvků to samozžejmě funguje. V cestě nemám žádné názvy s českými znaky. Je možné, že ivy a artlantis 2 už při převodu obj na aof nějak nekomunikujou dobře?

Autor:  roman brzon [ pát lis 21, 2008 6:23 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak vypěstovat Břečtan ??

zkuste texturu odstranit a nahrát znovu? schválně co to provede

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/