ArchiFORUM http://archiforum.cz/ |
|
Jak vypěstovat Břečtan ?? http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=715 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | LubosC [ stř dub 25, 2007 1:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Jak vypěstovat Břečtan ?? |
Jak vypěstovat Břečtan ?? Takhle podivne by mohl znít nadpis a ač je to temeř neuveřitelné tak to jde a docela jednoduše. O co se jedná Nejprve si stáhnete volně dostupný program Ivy Generator od Thomas Luft http://graphics.uni-konstanz.de/~luft/ivy_generator/ Co to vlastně umí a co to potřebuje ? základ všeho je že máte nejaký (pokud možno) jednoduchý model ve formatu *.obj tento si načtete do sceny v IVY na libovolnem miste pomocí dvojkliku zasadíte břečtan . Nastavíte pár posuvníků. a necháte ho vyrůst . Program generuje korektní rust podle nastavení takže břečtan obroste veskete objekty a překážky a nakonec může zase pačít přepadávat dolu. V libovolné chvíly máte možnost rust zastavit a vygeberovat model. Model uložíte do *obj (uloží se jen vytvořený břečtan ne puvodní model) Jak to dostat do artlantisu asi nejjednoduseji přez nový beta načítač lwf. ImportOBJ_WIN.zip ImportOBJ_MAC.zip Bohužel si musite pohrát s měřítkem otočením a umístěním ale mužete si tak vytvořit potřebný objekt který poté umístíte do scény. Kvalita břečtanu je ve fotograficke kvalite možná až přehnaná Jo v arlantisu po nactení musite pridat umistení textur na listy pouzit material invisible zruhlednit okraje pomoci barvy (s altem nactete z nahledu bitmapy) docela pekny odkaz na popis ivy v češtině http://3dsoftware.cz/3dportal/clanek.aspx?id=573 obrázek není z artlantisu je to jen ukazka z výsledku na stránkách IVY |
Autor: | ondrej novacek [ pon dub 30, 2007 6:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
naprosto vynikajici... diky! |
Autor: | LubosC [ úte kvě 01, 2007 7:03 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo tak me to nadchlo naposled sem si musel s necim vyhrát ted uz na hraní nebude čas. |
Autor: | Lukas.ltm [ pát čer 22, 2007 2:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
...stahl jsem si ten softik a chtel ozkoustet...v AC 9 jsem si 3D pohled ulozil jako *.obj...ale pri otvirani v Ivy generator Win32_1.3 mi to nahlasi chybu...Could not open file...nevite gde je problem?...Diky za radu... |
Autor: | HawyCZek [ pát srp 10, 2007 3:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkoušel jsem to a u mě byl problém s českými znaky v cestě k souboru *.obj. |
Autor: | matlaktomas [ pát zář 21, 2007 2:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravim skusal som IVY a funguje vynikajuco...ale mam jeden problem.Pri ulozeni steny z archicadu10 a naslednom naimportovani do IVY sa plochy steny nezobrazuju spravne.po triangulacii sa uplne rozhadzu normaly a a rastlinka na otocene normaly nereaguje. The import does not work properly - my scene looks somehow cluttered. What can I do? The current release of the Ivy Generator supports only triangular faces. Thus, you have to triangulate your mesh before importing. pri ulozeni v archicade do obj. nemam tuto moznost.Da sa to nejak riesit? dik za odpovede |
Autor: | Martin Franěk [ pát dub 18, 2008 3:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
Měl jsem stejný problém. Vyřešil jsem to převodem modelu přes sketch up. Pak to jelo normálně. Pokud máte někdo lepší řešení, sem s ním. |
Autor: | maugggly [ stř srp 20, 2008 9:29 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
mna zaujimalo ako ulozit alebo prekonvertovat ten subor s hotovym brectanom tak aby sa mi po vlozeni do artlantisu zobrazovali listy v tvare lsitu a nie nejakeho viacuholnikoveho polygonu... |
Autor: | ondrej novacek [ stř srp 20, 2008 3:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
na ten polygon hodit texturu listu kterej je v lib v ivy (dat jako UV mapovani) a z knihovny artlantisu dat invisible shader a je to. |
Autor: | orik [ sob lis 15, 2008 10:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
Nemůže mi někdo pomoci při transformování hotového břečťanu z *.obj na *.3ds? Potřbovala bych ho dostat do archicadu či artlantisu...Díky |
Autor: | roman brzon [ ned lis 16, 2008 11:49 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
Dobrý den, obj převádět nemusíte přímo artlantis tuto příponu podporuje takže si s objektem poradí. Hodně zdaru. S pozdravem Roman Brzoň |
Autor: | orik [ pon lis 17, 2008 11:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
No jo, jenže já mám artlantis 1.2.1. ...proto mi *.obj neotevře. Koukala jsem, že 1.2.6 už ho má, ale nejdřív bych asi potřebovala tedy update na 1.2.2-dá se ještě někde stáhnout? na artlantis.com mají už jen tu 1.2.6 Zkoušela jsem taky stáhnout studentskou verzi 2.0, ale 2x mi to spadlo, štěstí mi nějak nepřeje:-) |
Autor: | bassjenda [ stř lis 19, 2008 11:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
Může mi někdo poradit? Mam obj z ivy, načtu do artlantisu a uložim jako aof. Proč mi potom nejde alpha kanál (způhlednění pozadí) na texturu listů?? Nejde mi změnit hodnota v záložce Basic Shader - Transparency z 0.00 , což znamená, že se nemůžu vůbec zbavit pozadí listů. U jiných knihovních prvků to samozžejmě funguje. V cestě nemám žádné názvy s českými znaky. Je možné, že ivy a artlantis 2 už při převodu obj na aof nějak nekomunikujou dobře? |
Autor: | roman brzon [ pát lis 21, 2008 6:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jak vypěstovat Břečtan ?? |
zkuste texturu odstranit a nahrát znovu? schválně co to provede |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |