Právě je čtv bře 28, 2024 12:24 pm




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Nechtěné "kruhy" v texturách 
Autor Zpráva

Registrován: úte kvě 15, 2007 5:50 pm
Příspěvky: 55
Příspěvek Nechtěné "kruhy" v texturách
Dobrý den,
chci se zeptat, dá se nějakým způsobem zbavit "kruhů", které se tvoří na vzdálených vodorovných plochách s čárovou texturou, v mém případě s prkenným obkladem, viz příklad pod odkazem níže. Zkoušel jsem značně zvýšit rozlišení, ale nepomáhá to a rendrování je zbytečně zdlouhavé. Při přiblížení v modelu je textura normálně čárová přímá. "Projection" u textury je nastavené na Horizontal. Děkuji

http://www.jpeg.cz/images/2016/08/07/xpHdX.jpg


ned srp 07, 2016 6:09 pm
Profil

Registrován: úte srp 12, 2014 11:47 am
Příspěvky: 14
Příspěvek Re: Nechtěné "kruhy" v texturách
Ahoj jev se nazývá interference - a to co vidíš se nazývá "moiré". Moc se s tím udělat nedá...existuje to i ve skutečnosti, ale člověk to tolik nevnímá (třeba žaluzie nebo právě prkenný obklad z dálky) a pak na renderu to najednou vidíš a vadí to.

Pomůže vhodné natočení kamery a následná postprodukce.


čtv srp 11, 2016 2:20 pm
Profil

Registrován: úte kvě 15, 2007 5:50 pm
Příspěvky: 55
Příspěvek Re: Nechtěné "kruhy" v texturách
Díky za odborné vysvětlení :wink: Při tisku v menším formátu (A5, A6) a rozlišení se to samo trochu ztratí. Při větších formátech nebo obecně kvalitnějších vizualizacích už je ta postprodukce nevyhnutelná.


úte srp 16, 2016 12:19 pm
Profil
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm
Příspěvky: 1393
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Nechtěné "kruhy" v texturách
vse plati jak jiz bylo napsano
ale da se to vychytat vetsinou k tomu dochazi pri velmi malem kousku opakovaci textury na velke plose
da se to rešit specialni texturou pro tyto vzdalene plochy kde se dava jina textura obsahujici vetsi kus pro opakovani klidne v horsim rozliseni protoze je to stejne daleko.
Je to slozitejsi nez se zda ale experimentovanim s velikosti vyrezu opak textury a rozlisenim se to da obcas odchytit.

_________________
LubosC
API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ;
nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz


stř srp 31, 2016 1:01 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz