ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

Světlo, více procesorů, konveerze 3ds,nastavení
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=653
Stránka 1 z 1

Autor:  vackar [ stř bře 14, 2007 5:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Světlo, více procesorů, konveerze 3ds,nastavení

Dobrý den,
Artlantis používám zatím jen krátce, mám několik dotazů,možná se časem objeví další.

1)Chtěl jsem se zeptat, zda při převodu z ArchiCADu 9 do Artlantisu Studia lze převést i nastavení svítidel, aby např. lampa mělu v Artlantisu již své světlo. Samotné nastavení světla už bych pak nastavil v Artlantisu. Při převodu se mi vždy převede pouze do položka Sun a Archicad Heliodon. :cry:

2)Lze renderovat přes síť s využitím procesorů z více počítačů, resp. existuje něco jako síťová verze? Máme některé scény, které musíme renderovat ve vysokém rozlišení. Např. již se nám stalo, že rendrování jsme museli nechat běžet i několik dní (14 fotek, každá cca 9hodin). :cry: :?:

3)Neexistuje nějaká možnost jak převést více 3ds souborů do Artalntisu najednou. Jednotlivé otvírání je zdlouhavé. :cry:

4)Lze nějak hromadně nastavit shodné nastavení jednotlivých pespektivních pohledů (položka settings), aniž bych musel každý náhled oklikat a nastavit vlastnosti.

Děkuji :D

Autor:  LubosC [ čtv bře 15, 2007 12:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

1,s doplnkem pro R by to melo jit ale nezkousel jsem

2, sitovy render neni takze nejde pokud mate vice licenci ale muzete na kazdem pocitaci pocitat jeden obrazek .
jinak hodne pomuze dvoujadrova masina např intel core duo 6300 je 2x rychlejsi naz p4 3200 .

3, nechapu proic bych daval vice souboru dohromady ale obecne nejde

4, nejde ale jde pohled (kameru ) zkopirovat a to pak ma stejne nastaveni
hromadne nastaveni jde jen u lamp

jinak 9 hodin na fotku to mluvite o artlantisu ??

Autor:  vackar [ čtv bře 15, 2007 1:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

1) Pokud mluvíte o doplňku pro export do artlantisu R, který byl na instalačním CD Artlantisu (ArtlantisR_out.apx), tak u něho mi to nefunguje.

2)Soubor modelu měl cca 120MB (1,2mil bodů, 2mil. polygonů, 15 zdrojů světla (většinou osvětlení svítidly).Rozlišení 2200x1600,14 pohledů,parametry jako radiozita,antialyzing,...maximální.
Celková doba renderování cca 56hodin.Konfigurace PC:

Intel Pentium D Core Duo 2,8GHz, 2GB RAM, NVIDIA GFORCE 7300 GT 256MB. Vlastníme Artlantis Studio 1.2.6.

3)Nemyslel jsem více souborů spojit, ale více jich jednotlivě převést (něco jako batch converter). :wink:

4)Toto jsme už věděl. Škoda, že to nejde jako u světel.

5)Objevily se další věci. :cry: Jaké nějvětší rozlišení je možné nechat renderovat. Testovali jsme např 8500x6000 a udělala se jen asi třetina a pak R spadlo.

6)Nevím, zda je chyba v hardwaru nebo v R,ale pokud zobrazím okno navigátora a provádím v něm jakékoli posuny, změny pohledů, cokoli.. nepřekresluje se mi spravně tento náhled, některé části zůstanou v předchozí pozici, některé jsou v nové a dokonce se semtam objeví i část obrazu z ostatních spuštěných aplikací, které mám v pozadí na ploše. Nevím, co s tím? Viz obr.Obrázek

Jinak moc děkuji. V.

Autor:  LubosC [ čtv bře 15, 2007 3:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

2M polygonu to muselo byt hodně členite nebo neoptimalizované
vše na max je klasický nesmysl počítáte neco co stejne není vidět toto chce dostat na minimální maximum :)
příklad vyhlazeni počítáte na max ale rozlišení odpovídá tisku 300dpi na asi A4 a tam ty zuby nebudou videt ani kdyz to nastavite na low a vypocet zkratite o hodne .Zrcadleni a leskle plochy většinou stací na 2 a nekdy omezit zrcadleni vzdáleností zvláště kdyz máte tak složitý projekt.
Takových věcí je spousta pamatuji že jsme jednou řešily se 4.5 výpocet pře 14 hodin po přenastavení byl temeř stejny vysledek a výpočet jen 1,5 hodiny.Rozlišení by melo byt minimalne 16000x16000 to jsem zkoušel ale vzhledem kvelikosti modelu zavisi hodne na pameti.
Mozna by pomohl batch rendering ktery nevyžaduje zapnuty artlantis.

Ten převod myslite jako převod na objekty ??

Autor:  vackar [ pát bře 16, 2007 9:23 am ]
Předmět příspěvku: 

Děkuji za vysvětlení.

Převodem jsem měl namysli 3ds do aof tak, tak, abych nemusel každý soubor 3ds otevřít a přeuložit jako aof. (Něco jako batch converter).

S velikostí rozlišení byla tedy chyba asi někde jinde. Jinak samozřejmě, že rendruju přes batch rendering :)

Ještě jsem úplně nepochopil, zda je rozdíl, pokud mám zaškrtnuto u bitmap kolonku render nebo display, a nebo je to jen přepínač mezi nastavením jas/kontrast a svítivost/hladkost. Je potřeba nastavit všechny 4 políčka nebo jen ta, které jsou zaškrtnuta. Stále se mi nedaří nastavit bitmapy tak, aby zapadli do renderu.

Škoda, že se vložené 3d objekty či bitmapy nedají dávat do vrstev jako například světla, v některých pohledech by se mi hodilo některé objekty skrýt. Nebo to jde?

Děkuji

PS:Jak do odpovědi v tomto fóru vložim obrázek z disku, minule jsem to zkoušel, ale objevil se jen zdrojový kód?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/