2D náhľad pri vytváraní animácie
Autor |
Zpráva |
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
2D náhľad pri vytváraní animácie
Dobrý deň,
učím sa podľa návodu p. Linhartovej, a akurát som natrafil na jeden problém. V prílohe prikladám dva obrázky. "Náhľad_1" v ktorom je cieľ kamery ako modrá gulička pri nastavení Cieľ na pevný vrchol. "Náhľad_2" v ktorom je cieľ kamery ako ŠÍPKA !! pri nastavení Cieľ na dráhu. Moja otázka znie, prečo je v druhom náhľade tá šípka ??? (mám pocit,že som ju tam pri rovnakom nastavení nemal vždy a teraz sa jej neviem zbaviť) Na čo je dobrá tá šípka ?? keď cieľ kamery s ňou nemôžem ovládať (jej uhol je stále rovnaký) ako pri guličke a tým potom ani vytvoriť animáciu ako chcem. Ďakujem.
Přílohy:
Nahlad_2.jpg [ 66.77 KiB | Zobrazeno 20354 krát ]
Nahlad_1.jpg [ 67.51 KiB | Zobrazeno 20354 krát ]
|
čtv led 05, 2012 4:08 pm |
|
|
maugggly
Registrován: čtv čer 21, 2007 8:48 pm Příspěvky: 258
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
ma to nejaky vplyv na fuknciu? ak nie tak je to zbytocne riesit..
_________________ lo
|
čtv led 05, 2012 9:08 pm |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
ANO, samozrejme, že má, preto sa pýtam.
|
čtv led 05, 2012 10:03 pm |
|
|
maugggly
Registrován: čtv čer 21, 2007 8:48 pm Příspěvky: 258
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
a konkretne aky?
_________________ lo
|
čtv led 05, 2012 10:55 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
Pokud dáte cíl na dráhu tak kamera sleduje osu proto ta šipečka. Tato varianta je ideální pro interiéry. Pro vnější pohledy se zase používá kamera na cíl kdy kuličkou vyberete místo na které se kamera zaměří. Pokud se nepletu takto to bylo vždy.Případně prosím upřesněte dotaz.
|
pát led 06, 2012 7:17 am |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
S animáciami len začínam,tak sa možno pýtam aj somarinu. Ide mi o to, že pri nastavení kamery na dráhu mám pocit, že som mal predtým guličku, teraz len šípku, ktorú nemôžem zmeniť.Aj v príručke je znázornená gulička pri tomto nastavení...tak neviem, dá sa zmeniť pri nastavení kamery na dráhu šípka na guličku a opačne ??.. no pozriem do toho dnes ešte zo dve hodinky a uvidím...
|
pát led 06, 2012 10:27 am |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
Kamera na cestu je vždy šipka, s kamerou můžete normálně hýbat stejně jako by tam kulička byla. Stále nechápu v čem je problém? Kulička určuje místo okolo kterého se pozorovatel otáčí, to v kameře po cestě být nemůže protože kamera se neotáčí kolem pevného bodu ale sleduje nastavenou cestu v určitém směru. Doporučuji si prohlédnou tutoriály na internetu tam je to vidět hezky a srozumitelně. Přeji hodně zdaru.
|
pát led 06, 2012 12:12 pm |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
ĎAKUJEM za informácie a Vašu ochotu. Podstatná informácia pre mňa bola, že : "Kamera na cestu je vždy šípka"..potom nechápem, prečo je v učebnici bodka, alebo som ja niečomu zle porozumel..problém bol ten, že mne nešlo otáčať so šípkou ako s guličkou, dnes som sa s animáciami hral cca 3hod. a na konci sa mi to podarilo.. Otázky: 1.: Vzdialenosť tej šípky je stále rovnaká, nič sa tým nenastavuje ? 2.: V prílohe prikladám obrázok, dá sa vytvoriť animácia okolo celej budovy v jednej sekvencii ?? resp. dájú sa v artlantise jednotlivé sekvencie plynule spájať? 3.: Dá sa pri nastavení kamery na pevný bod približovať k tomu bodu, akoby funkcia zoom ? Alebo sa to rieši iba cez pohyb kamery k objektu pri nastavení kamery na cestu,hm?
Přílohy:
artlantis.jpg [ 75.37 KiB | Zobrazeno 20307 krát ]
|
pát led 06, 2012 9:23 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
1, ano rovnaká:) a nenastavuje, doporučuji si v perspektivách nastavit výchozí kameru se všemi parametry a pak si ji poslat do seznamu sekvencí a pracovat již s ní. 2, klikněte na dráhu a zvolte uzavřít 3, myslím že to je stejné jako u normální perspektivy stačí měnit ohnisko, ale pokud myslíte že chcete aby animace vypadala že se k něčemu přibližujete tak to doporučuji dělat přes pohyb kamery nejsem si ani jist že by to šlo přes to ohnisko. S pozdravem RB
|
sob led 07, 2012 3:50 pm |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
1.: Nerozumiem, ako ste to mysleli, alebo ako sa to dá, poslať si nastavenie kamery do zoznamu sekvencií .. 2.: Paráda, tá informácia s uzavretím okruhu. 3.: A čo moja otázka či sa dajú v artlantise jednotlivé sekvencie (plynule) spájať? 4.: Akým spôsobom by ste Vy robili animáciu, kebyže chcete docieliť výsledok..akoby osoba stála uprostred miestnosti a na mieste by sa točila dookola (360 stupňov )a prezerala interiér...Ja som to robil spôsobom ako na obrázku v prílohe, tj. nastavenie na pevný cieľ a maličký kruh po ktorom ide kamera..inakšie sa to docieliť asi nedá, či ?
|
pon led 09, 2012 8:57 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
1, když v perspektivě kliknete pravým tlačítkem na kameru vyjede vám seznam kam si tuto kameru můžete zkopírovat 3, myslím že se spojovat nedají, ani v tom nevidím smysl když se dá každá sekvence upravit přesně jak potřebujete (natahovat, kroutit, uzavírat atd.) 4, dělal bych to funkcí nahrávání a pak bych se kamerou rozhlédl po místnosti, opět najdete v tutoriálech na oficiální stránce programu. Tam je všechno toto hezky vidět.
|
úte led 10, 2012 7:17 am |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
3.: Tuším som v učebnici čítal, že sa odporúča robiť kratšie sekvencie. Nerozumiem potom, že ako by som spravil animáciu napr. rodinného domu, kde by som prechádzal jednotlivými miestnosťami, vyšiel na poschodie a tam prechádzal priestorom..to všetko do jednej sekvencie ? Na čo sa potom dá robiť viac sekvencií, ako to odprezentovať ? Pritom som videl množstvo animácií, kde evidentne vidno skok/strih, ktoré sú plynulo spájané. 4.: Funkcia nahrávanie ? To sme teraz už asi mimo animácií V poriadku, asi najskôr dočítam posledných necelých 30 strán, pozriem tie videá a potom sa budem pýtať.
|
úte led 10, 2012 10:30 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
Sekvence samozřejmě můžete spojovat mimo artlantis kde můžete vkládat i různé efekty, jednoduchý je např. movie maker. Ideální vytvářet krátké sekvence je hlavně proto, že se může stát že u dlouhé se kousne počítač, spadne artlantis a jde o hodně hodin. Kdežto když to rozkouskujete na malé části tento problém eliminujete. Nahrávání je nejdůležitější funkce v artlantisu co se týče videí. Jde o ten velký červený puntík. Doporučuji nastudovat. Přeji pěkný den.
|
stř led 11, 2012 7:38 am |
|
|
Remo
Registrován: ned čer 19, 2011 7:19 pm Příspěvky: 102
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
Ale veď ja som sa preto čudoval...lebo samozrejme viem, že kde je to červené tlačidlo..a to sa používa pri vytváraní animácii, na nahrávanie kľúčových bodov v sekvencii..no Vy ste podľa všetkého asi mysleli aj jeho ďalšiu funkciu ..
|
stř led 11, 2012 7:23 pm |
|
|
roman brzon
Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am Příspěvky: 429
|
Re: 2D náhľad pri vytváraní animácie
Teď Vám tedy nerozumím, jeho funkci jsem zmiňoval v případě otáčení kamery kolem své osy v místnosti. Právě pro tyto situace je nutné používat nahrávání (červený puntík). Samozřejmě se využije pro změny pohybu objektů, nastavení slunce, světel atd. Případně to podrobněji rozepište.
|
stř led 11, 2012 7:34 pm |
|
|