Právě je čtv dub 18, 2024 11:35 am




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Textury 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 07, 2010 11:08 am
Příspěvky: 45
Příspěvek Textury
Zdravím. V archicadu jsem si nastavil na zeď i na desku stejný materiál, respektive barvu 24 a v artlantisu při mapování textur jsou oddělené.. Dělá mi to starosti z toho důvodu, že zeď i deska tvoří fasádu a potom ve výsledku mám mám jiný odstín fasády.. Tak mě tak napadlo, jestli to neni způsobeno různou barvou na jiných plochách daného nástroje?


sob bře 26, 2011 7:05 pm
Profil
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon črc 02, 2007 2:34 pm
Příspěvky: 452
Příspěvek Re: Textury
Ne, je to způsobeno, že je stejná barva na prvcích jiných vrstvách. V Artlantisu 3 se totiž přenášení do Artlantisu i vrstvy Archicadu, které se dají dále filtrovat. Nicméně Váš problém spočívá v tom, že neumíte přenést materiál z plochy na plochu v Artlantisu. To se dělá obdobně jako posun shaderu po ploše, akorát se stisknutou klávesou alt. (Obecně klávesa alt slouží v artlantisu pro kopírování. Platí to i u objektů či světel). Klikněte tedy na materiál, který chcete z kopírovat. Pokud zanecháte kurzor myši v místě, kde jste klikl je materiál připraven pro posun vzoru (symbol šipek). Pokud skliknete alt, objeví se u kurzoru na víc ještě +. Se stisknutým altem klikněte znovu na materiál a přesunem drag and drop jej přesuňte na jinou plochu. Materiál se přenese se všemi nastavenými vlastnostmi a nebudete mít pak problém s různými odstíny.

_________________
Intel Core i7 2630 2.0GHz, GeForce GT 540M, 8GB DDR3, W7 64


ned bře 27, 2011 10:47 am
Profil

Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am
Příspěvky: 429
Příspěvek Re: Textury
Přesně jak píše kolega:) ještě si dejte pozor abyste něml zaplé vyhlazování textur to pak občas u těchto napojení zvýrazňuje stíny i když tam žádné nejsou:) Pro potřeby artlantisu doporučuji dělat model bez těchto "věnců" přínáší to spíše komplikace hlavně při použití vlastní textury.


ned bře 27, 2011 8:16 pm
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 07, 2010 11:08 am
Příspěvky: 45
Příspěvek Re: Textury
Funguje to perfektně, díky .) Ještě bych se rád na něco zeptal a nerad bych zakládal zase další téma, tak to zkusím zde :) Vypočítává se render budovy i mimo zorný úhel? Respektive celá budova, nebo vždy jen určitý pohled kamery?


ned bře 27, 2011 8:41 pm
Profil

Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am
Příspěvky: 429
Příspěvek Re: Textury
Zajímavá otázka, řeknu to asi takto. Vše záleží na rozlišení kamery. Nevím to přesně ale ze zkušeností lze říce že při pohledu na jeden objekt s malým rozlíšením mi render bude trvat kratší dobu nežli při pohledu na 2 objekty a tím dané vyšší rozlišení (aby byla zachována stejná kvalita). Takže čím program musí počítat víc povrchu a jejich vliv na radiositu, vrhání a přijímání stínů je render samozřejmě náročnější, vše ale také výrazně ovlivňuje rozlišení obrázku. Snad mezi řádky naleznete odpověď na Vaši otázku.


pon bře 28, 2011 10:53 am
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 07, 2010 11:08 am
Příspěvky: 45
Příspěvek Re: Textury
No mně jde hlavně o to, že se teďkonc potýkám s takovým problémem.. Ať dělám, co dělám, tak se mi render vždy sekne na 8%. Napadlo mě, že bych nechal jen část budovy, která je vidět v pohledu z kamery, ale z vašeho příspěvku jsem tomu porozuměl tak, že je to zbytečné.. Konkrétně tenhle problém mám jen u jednoho projektu, který je asi zatím nejnáročnější, co jsem dělal. Při jiných vizualizacích se mi to nestává, ale to zatím byly jen takové zkušební :D Poraďte mi někdo, jak z toho ven, už bych to rád vyrenderoval :(


pon bře 28, 2011 12:50 pm
Profil

Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am
Příspěvky: 429
Příspěvek Re: Textury
Asi jsem to tedy nenapsal dosti jasně :) . Nejjednoduší bude zkusit použít výřezový hranol a "odstranit" vše co není potřeba. Jestli ale nepoužíváte nějaká děsivá rozlišení nad 4000x4000 a sekne se Vám výpočet již na 8% je chyba někde jinde. Ještě doporučuji zkusit si vše vyrenderovat přes batch render při vypnutém programu Artlantis. Batch Render umí lépe nakládat s požadavky na výkon.


pon bře 28, 2011 1:30 pm
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: úte zář 07, 2010 11:08 am
Příspěvky: 45
Příspěvek Re: Textury
Ne, to já to napsal nesrozumitlně. Měl jsem na mysli, že bych smazal v Archicadu všechny konstrukce, která nejsou vidět v pohledu kamery, ale zřejmě je to zbytečné. Jinak mě vůbec nenapadá, kde by mohla být chyba.. Ovladače jsou asi blbost, když se renderuje z ramek, že?


pon bře 28, 2011 2:21 pm
Profil

Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am
Příspěvky: 429
Příspěvek Re: Textury
Vždycky radím ovladače, directX a quicktime. Tyto všechny Artlantis z mě neznámého důvodu potřebuje. Samozřejmostí je aktuální verze programu. Občas se stane že některé knihovny většinou volně stažené z webu obssahují chybu která pak spadnutí Artlantisu způsobí, podíval bych se pak také na toto.


pon bře 28, 2011 6:56 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz