ArchiFORUM http://archiforum.cz/ |
|
Tráva http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=3086 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Van Stajpen [ čtv bře 24, 2011 1:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Tráva |
Zdar lidi, potřeboval bych poradit, zde někdo z vás neví, jak udělat v artlantisu opravdu kvalitní 3d trávu (ne žádnou texturu). Mám staženou nějakou knihovnu z archiradaru kde je celkem slušná tráva, ale nedá se použít v zakřiveném terénu. Díky za tipy. ALo |
Autor: | roman brzon [ čtv bře 24, 2011 8:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
Tráva se samozřejmě ve 3D terénu použít dá ale je to velmi pracné. Bohužel Artlantis nemá nástroje na vytváření vlastních "automatických" objektů jako třeba program 3DS Max či Cinema. Můžete tedy použít běžné objekty a nechat je kopírovat terén. Pracné je to že musíte prvky pokládat ručně. Nicméně použít toto 3D řešení na celou plochu je dle mého zbytečné z pohledu práce s programem a výpočtovými možnosti. Doporučuji 3D trávu používat pouze v těsné blízkosti kamery kde je toto nejvíce patrné a v dálce již použít texturu. |
Autor: | Van Stajpen [ čtv bře 24, 2011 10:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
OK, jak se tedy dá použít 3D tráva na zvlněný terén...ta moje tráva v knihovně je čtverec, který sotva ohnu do potřebovaného zakřivení....možná mám špatnou ALo |
Autor: | roman brzon [ pát bře 25, 2011 8:59 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
Samotnou trávu neohnete to je jasné, jen můžete udělat aby terén kopírovala. Když takto jednotlivé čtveerce umístíte a pohrajete si s tím aby se napojili bude to vypadat dobře. Vše je za předpokladu že se jedná o terén mírně zvlněný. Při extrémníxh výškových převíšeních to samozřejmě bude vidět. Na archiradaru jsou ještě trávy s půdorysem připomínajícím kruh ale vše je opravdu velmi pracné a je potřeba si na začátku uvědomit jestli za to ta práce stojí. |
Autor: | ondrej novacek [ pát bře 25, 2011 1:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
3d trava je uplny nesmysl. |
Autor: | roman brzon [ pát bře 25, 2011 4:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
neřekl bych že je to úplný nesmysl, v detailních pohledech vypadá opravdu věrně a výsledek hodně napomáhá k reálnému vzhledu, jak říkám je to vhodné pro rovinější terény. |
Autor: | Pavel Švanda [ ned bře 27, 2011 10:53 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
3d tráva rozhodně nesmysl není. Je to skvělé řešení, nicméně je to velmi pracné a výpočtově náročné. Rozhodně není cílem rozházet 3d trávu po celé scéně, ale je smysluplné jí umístit alespoň blíže ke kameře. Dále už stačí obyčejný shader. Je ovšem zapotřebí vyřešit přechod mezi 3D trávou a shaderem. Ideální je, když je něco odděluje, např. silnice, chodník, záhon nebo keře. |
Autor: | ondrej novacek [ ned bře 27, 2011 11:08 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
Ja nevim, 3d model kazdeho stebla travy podle me blbost je, nejen objemem dat, ale i vernosti. Z obvyklé "dálky" na naše stavební vizošky to nebude ani vypadat reálně. Zkoušel jsem to Xkrát a vzdycky naprd. Nejlepší řešení je ta tráva, co tu dával Roman Brzoň - cik cak pásky + textura s alfakanalem + postprodukce ve fotoshopu.Muj nazor. |
Autor: | roman brzon [ ned bře 27, 2011 8:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
Autor: | Van Stajpen [ ned bře 27, 2011 10:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
Nemáte někdo nějakou jinou 3d trávu než ta co je na archiradaru? |
Autor: | roman brzon [ pon bře 28, 2011 10:54 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tráva |
O post výše vidítě že se kolega zmiňuje o trávě, kterou používám a nabízím. Když mi napíšete na roman.brzon@seznam.cz a hezky poprosíte pošlu Vám ji. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |