ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

Drobná chyba renderu
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=2937
Stránka 1 z 2

Autor:  BlaineMono [ pon říj 11, 2010 8:49 am ]
Předmět příspěvku:  Drobná chyba renderu

Zdravím, při renderování mi vznikají na terénu takové tmavé kosočtverečky viz obrázek http://img819.imageshack.us/img819/1733/132tj.jpg
Pokud vypnu vyhlazení shaderu tak tam nejsou, ale zase jsou vidět zlomy terénu... Zatím jsem to vždycky opravoval v Corelu, ale kdyby to vůbec nevznikalo, bylo by to lepší. :)
Mám Artlantis Studio aktualizované.
Díky za rady.

Autor:  roman brzon [ pon říj 11, 2010 9:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Dobrý den, zkuste použít výběrový render a vybrat nějakou menší oblast kde se čtverečky vyskytují a použít dalece lepší rozlišení něco kolem 3000, pokud tam budou i pak zkuste model znovu transportovat s nově vytvořeným "terénem".

Autor:  Karmali [ pon říj 11, 2010 10:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Tohle bych spíše tipoval na nějaké zapomenuté podlaží s nějakými objekty ty čtverečky na zemi vypadají jako stín něčeho takového. Koukněte do modelu jestli tam něco nenajdete vysoko v oblacích :)

Autor:  ondrej novacek [ pon říj 11, 2010 1:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

karmali:souhlas

Autor:  BlaineMono [ stř říj 13, 2010 9:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Stíny to nejsou, kdyby bylo něco hodně vysoko, tak by stín nebyl tak ostrý, mám tam nastavené rozplívání stínů. Dělá mi to i u některých jiných modelů z dřívějška http://img202.imageshack.us/img202/9105/001kqa.jpg.
Asi nějak záleží na úhlu kamery, tady je to samé místo renderované z druhé strany se stejným sluncem http://img197.imageshack.us/img197/402/002cwz.jpg. Čtverčky se přesunuly.
Asi jsem měl taky napsat, že nevznikají až při renderu, ale jsou vidět i v náhledu. Při překreslování náhledu se objeví až ke konci renderování náhledu. (Překreslovaním náhledu myslím když se otočí modelem a vlevo dole to píše "Rendering...") Když u textury povrchu nastavím "smoothing" na nulu tak čtverečky zmizí, ale jakmile trochu přidám, je jedno kolik, tak se objeví.
Chtěl jsem jen vědět, jestli se s tímto někdo nesetkal, jestli to neodstraní nějaké jednoduché nastavení něčeho. Nemám čas to moc zkoumat, tak to řeším tím Corelem.

to Roman Brzon
s nově vytvořeným terénem myslíte v archicadu udělat terén znovu a pak znovu převést do artlantisu? renderování menší části ještě vyzkouším

Autor:  maugggly [ stř říj 13, 2010 7:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

presne viem v com je problem: max smothness danej textyr na velkej hodnote....len ze zase pri jeho znizeni zase nastane ten problem ze teren bude hranaty...takze radil by som sa pohrat s hranicnu hodnotou smothnessu a pokial budu zostavat tmave flaky tak ich odstranit vo photoshope pomocou klonovacieho tlacitka..

Autor:  Karmali [ pát říj 15, 2010 9:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Ja používám smooth jen na odrazivé materiály (chromy nerezy apod.). Lepší ostatní povrchy vyhlazovat v modelu. Terén v archicadu to umí dobře :) Takže jsem se s touto situací ještě nesetkal.

Autor:  Remo [ pon pro 19, 2011 4:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Dobrý deň,

chcem sa spýtať, či niekto riešil niekedy podobný problém.. (Viď. obrázok, na výzor/zladenie prosím neprihliadajte ) Problém je v tom, že : na stenu som pripevnil skrinku (zvláštna hnedo červená farba), ktorá je v AC 12 normálne otextúrovaná zo všetkých strán,a je plná tj. vytvorená nástrojom stena. Z predu som pripevnil sklený panel (Glazing freznel), čize po zrenderovaní som očakával,že uvidím z časti odraz podlahy a skrinku/drevo, ktorú bude cez sklo vidieť. Čomu nechápem je, že mi aj po renderovaní ukazuje zelenú farbu na stene,ktorá je z predu v AC otexturovaná na zeleno,a bielu farbu, ktorá je otextúrovaná na materiály pod skrinkou.

Přílohy:
problem.jpg
problem.jpg [ 76.32 KiB | Zobrazeno 19385 krát ]

Autor:  maugggly [ pon pro 19, 2011 5:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

cital som si to dvakrat, ale aj tak som to akosi nepochopil

Autor:  Remo [ pon pro 19, 2011 5:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Ach jaj :) Hneď za tým sklom má byť drevo. Sklo je priložené na skrinku, ale ukazuje to, akoby tam bol voľný priestor a ukazuje textúry (zelená,biela), čo by ich vidieť nemalo..skrinka ja celá "plná" ako začína od ľavej strany..no na pravej po priložení skla, už vyzerá akoby bol v jej vnútri voľný priestor. Prikladám už trochu zmenený render z AC, snáď pomôže.

Přílohy:
problem_1.jpg
problem_1.jpg [ 86.88 KiB | Zobrazeno 19379 krát ]

Autor:  maugggly [ pon pro 19, 2011 6:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

mozes upnut ten projekt? vo formate artlantisu
edit: jedine co ma napada, tak moze tam byt ten problem, ze sa ti prekryva skrinka so sklenenou tabulou. skus trosku predsadit tu sklenenu tabulu pred skrinku. ale nemusi to byt pravda, skus upnut ten file a pozriem sa na to...
rsp mail: michal.kosecky@gmail.com

edit: ako som vravel polygony sa vzajomne prekryvali.. mozno by nebolo odveci keby abvent zapracoval na moznosti priradenia priority urciteho materialu

Přílohy:
lolololo.jpg
lolololo.jpg [ 85.99 KiB | Zobrazeno 19365 krát ]

Autor:  roman brzon [ úte pro 20, 2011 9:44 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Problém je spíše v tom že toto nedovedou správně určit ani programy ze kterých se exportuje. Standardně se jedná vždy pouze o plochy a ne o hmoty které např. dělá program Rhino. Plocha se tak může lehce předsadit ale dle mého je lepší ji lehce zapustit. V tomto případě se totiž vlastně jedná o dvojsklo (stěna má dvě plochy na které se mapuje materiál skla). Záleží na to jakého vzezření pro jaký materiál chcete dosáhnout. :)

Autor:  Remo [ úte pro 20, 2011 11:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Prišiel som tu napísať, že som to dnes skúšal, a že som to sklo málinko od skrinky odsadil a že to je už OK..a ako vidím, neskoro :) Ďakujem za snahu. Teraz som ale zrazu prišiel na to, že neviem, ako ste to sklo v Artlantise dokázali odsadiť od skrinky, hmm...noo ešte nemám preštudovanú celú príručku Mgr. Linhartovej...ak sa to tam nedočítam, tak sa budem pýtať :wink:

Autor:  maugggly [ úte pro 20, 2011 11:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

nech sa paci skype: maugggly som na nom v podstate skoro nonstop, privitam kazdu otazku ohladom ART

Autor:  roman brzon [ stř pro 21, 2011 11:52 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Drobná chyba renderu

Toto v příručce tuším že je a je to také v tutoriálech na oficiálních stránkách. Ten postup je možné dělat jak v samotném programu tak v prostředí modeláře. Pokud je těch problémů více doporučuji rozhodně tyto úpravy dělat v prostředí modeláře. Pokud totiž použijete referenční soubor stejně vše musíte opravit i ve zdrojovém souboru. V tomto případě byla také možnost neposouvat prvek ale jednu plochu udělat neviditelnou, možností je celá řada. Jakmile příručku dočtete budete na Artlantis odborník, je opravdu povedená. Přeji mnoho štěstí. :)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/