ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

Billboard zeleň
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=2837
Stránka 1 z 1

Autor:  m.hamrova [ pon kvě 31, 2010 6:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Billboard zeleň

Zdravím, chtěla jsme se zeptat. Mám takový menší problém s billboardy stromů, a nevím co s ním. Vytvořila jsem si model domu v archicadu i s terenem. Teren pak projela pres sketch up aby se vyhladil. Teren vlozila bez domu do artlantisu a vytvorila z neho knihovni prvek. Pak do artlantisu vlozila model domu z archicadu a teren si podlozila a vyzvetsovala jako prvek z knihovny. Ted kdyz si vkladam billboardy na mista kde je dům, tak se pri otačení točí směrem ke směru kamery. Když ale třeba stromy vlozim na misto, kde je teren, chovaji se jako 2D, tzn ze pri otazeni se netoci a v jistym uhlu jsou jak "papír". Pujde to nějak změnit? Díky za radu

Autor:  roman brzon [ stř čer 02, 2010 10:31 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Billboard zeleň

Dobrý den,
nebudu předstírat že jsem to zcela pochopil. ALe není mi moc jasné proč s terénem děláte takové složitosti. Vyhlazení se dá provést přímo v artlantisu když použijete možnost ushaderu smootness. To proč se vám netočí je asi tím že je chytáe k terénu který je také objektem, je to jediný důvod. Nechte terén jako terén při exportu z archicadu a pokud je vložíte na něj mělo by být vše v pořádku. Přeji hodně štěstí.

Autor:  maugggly [ stř čer 02, 2010 1:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Billboard zeleň

a kludne sa da aj s tym buildboardom pootocit manualne....

Autor:  m.hamrova [ stř čer 09, 2010 8:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Billboard zeleň

Děkuji za odpověď, teď už vím že jsem udělala blbost a měla celý model i s terénem vyexportovat do artlantisu a následně v artlantisu vyhladit. Bohužel jsem o této možnosti nevěděla a terén vyhladila ve sketchupu a pak do artlantisu vložila jako knihovní prvek. Bohužel už je na modelu odvedeno kus práce a stráveno hodně času, proto jsem se chtěla tímto způsobem zeptat jestli to nejde nějakou obklikou změnit a např terén rozbít aby se nechoval jako knihovní prvek a stromy se na něm otáčely ke kameře. Jedná se o poněkud velkou zahradu a natáčet veškerou zeleň při otočení kamery bude strašná práce (i když mi možná nic jinýho nezbyde) Nelze vložit do jednoho okna dva .atl soubory?Ze bych otevrela jeden soubor s objektem a pak druhý sobor s terénem. Děkuji

Autor:  roman brzon [ čtv čer 10, 2010 6:29 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Billboard zeleň

Dobrý den,
napadá mě jedna možnost, kterou je ale potřeba zkusit. Pokud bysme terén odstranily a jelikož to byl objekt i objekty k němu asociované se nám odstraní, co ale zkusit použít nový export z archicadu, pak použít referenční soubor. Tím se nám vše přetáhne a původní terén a nový se budou překrývat. Pak s původním terénem uskočíte trochu dolů a knihovny jednoduchým přetažením v 3d asociujete na nový terén. Na něm by se knihovny měly chovat tak jak očekáváte. Jiné řešení mě nenapadá, objekt co vím již není možné zpátky rozbít. Zkuste a uvidíte třeba mě napadne ještě něco jiného. Přeji pěkný den.

Autor:  m.hamrova [ čtv čer 10, 2010 12:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Billboard zeleň

Zkouším vaší radu, myslím že to půjde. Jen mám ještě jeden problém. Když otevírám referenční soubor se shaderama, billboardy lidí a zeleně, tak se přetáhnou jen lidé a zeleň, ale ani jeden shader. přitom dole davám add all.

Autor:  m.hamrova [ čtv čer 10, 2010 4:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Billboard zeleň

Tak už jsem tam terén nakonec nějak dostala pomocí Merge Geometry from file...Ale děkuji za rady

Autor:  roman brzon [ čtv čer 10, 2010 8:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Billboard zeleň

pro shadery je takové malé zatržítko nad tou řadou kde si vybíráte objekty, je těsně pod tím oknem kde vybíráte referenční soubor. Jsem rád že to pomohlo, přeji hodně štěstí.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/