ArchiFORUM http://archiforum.cz/ |
|
Artlantis 3 - první srovnání http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=2591 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | roman brzon [ pát říj 16, 2009 9:09 am ] |
Předmět příspěvku: | Artlantis 3 - první srovnání |
Zdravím všechny příznivce Artlantisu. Již mám nějakou tu chvilku možnost hrát si s A3 stejně jako mnozí z vás a proto přináším nějaké své postřehy sepsané v bodech, neberte je jako bernou micni při svém pohledu na A3 každému z nás vyhovuje něco jiného: -v prvním bodě chci poděkovat že se udál nějaký vývoj, ať je jakýkoli, a že je fajn že se náš oblíbený program posunul zase o kus dále a to nejspíše hlavně na poli reálné animace vide. Nyní již ale k samotným postřehům: -po spuštění hned víme že se jedná o novou verzi, díky novému úvodnímu obrázku a také novému názvu. V načítání souborů jsem nespozoroval žádný rozdíl a to bohužel ani v čase potřebném pro plné načtení; -v knihovnách se po mém velkém očekávání nic nezměnilo respektive změnilo tak že jsou nyní hůře, alespoň pro mě, přehledné. Přibylo sice několik "nových" shaderů ale základ je stále ten stejný, starý a dobře známý jíž od první verze novodobého Artlantisu, je to škoda a pro kvalitní kolekci tak bude opět nutno platit. Pak ale opět dostanete kvalitní podklad pro vaši práci a tomu i odpovídající výsledek; -v nastavení světel jsou nyní možnosti pro volbu vlastního světelného kuželu, veškerá tato nastavení si byl sice uživatel schopen vytvořit sám nicméně je to krok směrem v před a nejednomu to usnadní život, některé z nich jsou opravdu povedené a tak toto hodnotím palcem nahoru; -v nastavení heliodonu jsem si všiml pouze nového nastavení pro položku vítr, která jak již bylo avizováno bude schopna ovlivnit dění v animacích, ty jsem zatím osobně nezkoušel, ale z dostupných videí se jeví jako povedené a obohatí scénu o další rozptýlení, které jistě pomůže vše těm z nás kteří chceme odvést trochu té pozornosti od né zcela dokonalých vizualizací a to je jistě plus:), nevím jak moc pohyb hladiny a oblačnosti protáhne dobu renderu ale jedno si troufnu odhadnout již nyný rozhodně ji to nezkrátí, ještě že tu je mnohdy nedoceněný Batch render. Kdo by čekal již doplněnou polohu Prahy či Brna bude opět zklamán a nezbude mu nic jiného než si ji pomocí souřadnic opět sám doplnit; -vyzdvihovaná možnost učinit objekty transparentní mě velmi zajímala, bohužel se týká pouze vybraných prvků a tak u zbylé většiny nám nezbyde nic jiného než starý dobrý způsob a to nastavení transparentních shaderů vlastnoručně-škoda, opět i zde platí že s knihovnou zakoupených stromů toto možné je a je dobré že i výrobce pár těchto kousků přikládá, nutno také podotknout že i s tímto vzorkem se dá již scéna slušně zaplnit a dosáhnout podařených obrázků. Za snahu o něco nového palec nahoru, škoda jen né komplexnějšího provázání; -v nastavení renderu je přímo nyní možné volit jaké chcete použít světelné podmínky je tak tedy snazší vybrat dané nastavení a nemusíte tak tuto možnost vybírat u možnostech kamery, dobrá volba pro ty pohodlnější z nás:); -celkové zpracování je naprosto totožné a chvíli vám bude trvat nalézt několik rozdílů tak abyste byly schopni říci ano mám A3. Toto ale nepovažuji za chybu, nevidím důvod proč si přivykat s novou verzí novému vzhledu když starý interface pracoval bezchybně a byl efektivní. Nyní je sice v trendu hrát si na "moderní" programy tím, že udělám ikonky kulaté a barevné a hlavně průhledné, jsem rád, že se Artlantis v tomto směru drží zajetých kolejí a dělá tak dle mého jedině dobře; -chvíli mi také trvalo najít vlastnosti nekonečné země a jsem tomu rád. Jelikož spousta uživatelů v tomto okně omylem změnila polohu celého modelu docházelo tak při použití referenčního souboru k nesprávnému načtení, věřím že komplikovanější cesta do této volby tyto problémy již omezí, nevím jestli to byl záměr či nikoli ale pro mě jendoznačně palec nahoru; -na co se jistě každý těší a po čem jsme všichni volali je možnost použití vrstev (pro zarité Autocadisty hladin), je s podivem že tuto funkci dostal Artlantis až v roce 2009 nicméně, dočkali jsme se. Zde asi nemusím psát více, stačí pouze toto: vrstvy fungují jako kdekoli jinde! Můžete si tedy nastavit pro každý pohled jinou scénu, zapínat a vypínat vegetaci, stafážní prvky, vybavení interiérů a mnoho dalšího je to prostě velký krok pro Artlantis a pro práci v něm - hoši z Abventu děkujeme; -co se týče renderu což je pro všechny to nejdůležitější, tedy pro všechny investory, tak mě prezentované obrázky zas až tak nepřesvědčily. Spíše se mi zdálo že obrázky ze staré A2 (dejšto jí věčnou slávu) byly uměle o radiozitu lehce ochuzeny tak aby byl výsledný rozdíl výraznější. Osobně si myslím že více záleží na schopností toho kterého uživatele. Těm z nás kterým se dosud výsledky až tak nedařily hold stále nezbyde nic jiného než zkoušet a zkoušet a dostat se tvrdou pílí mezi ty kteří pro tuto práci mají cit výraznější. Konečná scéna a její výsledek totiž není jen o renderu ale o celkovém pojetí a v tom nám ani vylepšený renderovací engine nepomůže, bohužel; -kompatibilita je řešena jako u přechodu mezi A1 a A2, kdy Vás program vyzve pro vytvoření zálohy tak abyste nepřišly o původní soubor, můžete tedy použít Vaše současné scény pro převedení do A3, pozor ale, je to cesta ze které není návratu...; -závěrem přikládám porovnání dvou snímků vyrenderovaných v naprosto totožném nastavení (pokud se tomu dá tak říkat) v A2 i A3, časy jednotlivých renderů se lišily takto A2 - 25:07 A3 - 1:11:06, o výsledné kvalitě si uděláte obrázek nejlépe sami je opravdu poznat, že radiozita se o něco vylepšila. Celkově je kresba lépe prokreslena a tmavší místa opravdu tmavší, také vykreslení vegetace se zlepšilo nicméně časový rozdíl je více než markantní, 45 minut při rozlišení 1280/760 mi příjde opravdu vysoký. Výsledek je tedy lepší a je znát ale časový nárust mi příjde neadekvátní, uvidíme jestli nějaký update či patch s tímto něco provede; -článek prosím neberte až tak moc vážně je to spíše takový rychlý pohled na A3 a co nám přinesl. Určitě má program co nabídnout a jako přirozený vývoj je jistě fajn. Škoda jen že těch vylepšení nebylo více, pro ty kteří o něm uvažují rozhodně doporučuji pořídit verzi Studio ve které je vidět značný posun a to díky pohyblivým animacím. Hodnocení palec nahoru berte jako pozitivní, vím že se původně používal se smyslem opačným. Za případné chyby se omlouvám s pozdravem Roman Brzoň |
Autor: | maugggly [ ned říj 18, 2009 12:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Artlantis 3 - první srovnání |
vynikajuca novinka je vytvorenie objectu bud ako interny alebo externy object... |
Autor: | roman brzon [ ned říj 18, 2009 4:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Artlantis 3 - první srovnání |
Omlouvám se ale asi nerozumím otázce, můžete ji zkusit trochu rozepsat? Děkuji |
Autor: | LubosC [ pon říj 19, 2009 7:32 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Artlantis 3 - první srovnání |
objekt interni to zni zajimave .Externi sel uz od zacatku Rka |
Autor: | roman brzon [ pon říj 19, 2009 9:02 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Artlantis 3 - první srovnání |
Asi jsem nějaký zamrzlý, vzhledem k počasí se není čemu divit:) ale objekty šli vytvářet již nyní a bylo je možné popužít jak pro daný projekt tak pro projekty ostatní. Asi mi něco uniká:) |
Autor: | maugggly [ pon říj 19, 2009 1:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Artlantis 3 - první srovnání |
ospravedlnujem sa za nezromunitelnost ale myslel som to presne tak ze sa da vytvorit OBJECT ako interna zlozka projektu cize ju netreba nikam ukladat a to je vynikajuca novinka...pardon za madarcinu |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |