ArchiFORUM http://archiforum.cz/ |
|
Čárový model http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=2543 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Casper [ ned srp 09, 2009 7:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Čárový model |
Dobrý den, ahoj. Mám dotaz ohledně vytvoření černobílého čárového modelu. Dělám nyní vizualizaci interiéru a na začátku práce jsem byl požádán, abych první verze udělal pouze jako skicy a až po schválení se budu zabývat barevným modelem. Minulý týden jsem přešel z verze 1, na verzi Artlantis studio 2 a v té dvojce nemůžu dohledat přehození modelu z barevného na černobílý. V té verzi 1 to nebyl problém, ale zde to nemohu najít. Myslel jsem, že čárové modely si nechám vyrendrovat přímo archicadem, ale tam mi zase nejdou nastavit stíny od lamp. Pořád se mi zobrazují stíny pouze od slunce, tak jsem to chtěl udělat v artlantisu, ale nevím jak. Nevíte někdo jak na to? Předem díky... |
Autor: | roman brzon [ ned srp 09, 2009 7:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čárový model |
Ahoj, osobně nevidím problém jim to rovnou vyjet i s barvami, klidně né s texturami ale se základními barvami aby byl vidět prostor moc nehcápe kdo může chtít jen čárový model nicméně je více možnosti. Nud použít pouze barvy a v postprocesoru photoshopu vytáhnout hrany. Nebo druhá možnost využít vlastní postprocesor artlantisu jsou to takové tři tečky tuším u nastavení kamery, tam se s tím dá dost pohrát ikdyž klasický režim obrysu čáry jako je v předchozím artlantisu tam také není. Přeji hodně zdaru. |
Autor: | Casper [ ned srp 09, 2009 10:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čárový model |
Ahoj, no prostě jsem dostal zadání, že mám udělat pouze skicu, a po schválení od šéfa budu dělat už studii se všemi texturami a světly. Taky jsem chtěl dělat rovnou barevný model, ale nemám na výběr. Každopádně díky za info kouknu na to. Což mě vlastně vede ještě k jedné věci na kterou jsem si teď vzpomněl...nevíte jak udělat v artlantisu průběžné světlo. Mám na mysli něco jako zářivku, která bude např. 1m dlouhá a bude vydávat plynulé světlo. Potřebuji podhled osvítit průbežnými světelnými trubicemi a ať dělám, co dělám jsem schopen vytvořit pouze "bodové" osvětlení. Říkal jsem si jestli by to nějak nešlo přes neon light? |
Autor: | LubosC [ pon srp 10, 2009 1:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čárový model |
zapomente na to ze nastavite svetlo a ono to vygeneruje spravne a prirozene osvetleni porad je to simulace a snazite se pomoci toho co mate dosahnot toho co potrebujete ale vy sam musite vedet jak to ma vypadat ne vzdy je ta nejlepsi kvalita vnimana jako nejlepsi . pokud chcete nekde odrazene svetlo klidne pridejte lampu (lampy) a vypnete stiny bohuzel svetla se realne nechovaji a i radiosita je velmi osizena na ukor casu (idelani pomer cas/kvalita) Taky sem zacinal tak ze vse bylo precisni ale nikdo to nevidel nikdo to nechtel dnes to maximalne osidim a vsichni sou spokojeny )) |
Autor: | Casper [ pon srp 10, 2009 7:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čárový model |
No to já to klidně ošidím Mě šlo o to, že jsem potřeboval docílit průbežného plynulého světla, neco jako světelnou trubici. Nakonec jsem to udělal podle návodu zde. http://archicad-talk.graphisoft.com/vie ... hp?t=27545 nevypadá to uplně stejně jako od autora, ale efekt je stejný Každopádně díky za rady...ten post process funguje dokonale. |
Autor: | roman brzon [ pon srp 10, 2009 8:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čárový model |
Pokud jsem to správně pochopil moc jsme to nepročítal, autor používá spoustu světel vedle sebe, to jsem dělal kdysi také nyní raději používám neon je to dalece hezčí a je zde možné dousáhnout i velmi zajímavých efektů. Pokud se chcete podělit i s jeho postupem pokud je jiný než kopírování svetel vedle sebe, budu rád když to zde napíšete. Jinak ohledně příspěvku Luboše, nikdy neříkat klientovi jak jste efektu dosáhli protože pak by ani v některých případech nechtěl zaplatit (nechtějí i tak) někdy je to opravdu lepší ošidit a efekt je povětšinou stejný. |
Autor: | Casper [ pon srp 10, 2009 8:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Čárový model |
No já myslím, že autor použil právě neon light shader a ne více světel. Ja potřeboval vytvořit nasvícení podhledu. Podhled který jsem potřeboval nasvítit je ve tvaru opakující se vlny a vždy ve vrcholu je přerušen a je zde světelná trubice. Tak jsem si vymodeloval vlnu a v časti kde má být světlo jsem dal neon light shader, ale pouze na velmi úzký proužek. A pak nastavení dle autora, lighting 0.3 apod. A musím řict, že to vypadá poměrně slušně. Nemusel jsem rozkopírovávat desítky světel a kromě nasvíceného podhledu je i měkce a plynule nasvícen celý interiér. To je zhruba postup jak jsem pracoval...přesný návod autora je prý v jeho knize Artlantis Attitude, tu bohužel nevlastním. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |