Trochu jsem hledal na netu a objevil jsem stránky
http://www.digitalmedia.cz/produkty/gre ... og-plants/kde jsou kvalitní stromy vymodelované v různých formátech pro různé 3d aplikace.
Zkoušel jem stáhnout ukázkový strom ve formátu obj. a v artlantisu jsem si namapoval příslušné textury a soubor jsem vyexportoval jako prvek artlantisu aof.
Takto jsem získal vysoce realistický 3d strom, který sice má několik MB, ale pokud jej jako prvek vkládám do scény tak se výsledný soubor téměř nezvětšuje.
To ale platí asi všeobecně u všech prvků které jsou v knihovnách, nebo které si každý může vytvořit.
Jen je trochu potíž s dobou rendru. Zkoušel jsem dát do scény cca 15 stromů a doba výpočtu trvala do 30 minut
(samozřejmě záleží na kvalitě nastavení rendru).
Asi to není vhodné pro použití většího počtu stromů např. v pozadí, to bych asi použil nějaké jednoduchší stromy.
Nevím na jakém principu výpočtu funguje Artlantis R a jak počítá takto používané stromy. Je možné dobu výpočtu případně zkrátit, nebo má vyšší verze Artlantisu
rychlejší dobu výpočtu případně úplně jinak postavený rendr v závislosti na takto používané prvky?
Nemáte někdo zkušenosti,nebo nepoužíváte tyto stromy pro své vizualizace? Zdají se mi nejrealističtější ze všech co se mi doposud dostali pod ruku, ale nevím zda
je to dobrá cesta pro Artlantis.
Díky za každou připomínku.