ArchiFORUM http://archiforum.cz/ |
|
Moje první zahrada http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=19 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | LubosC [ čtv zář 22, 2005 2:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | Moje první zahrada |
Dostali se mi do ruky komerční knihovny shaderu a 3D objektů pro artlantis R tak jsem je hned musel vyzkoušet. Deska,zed,chodník, terén na jezírko a deska na vodu a zbytek v artantisu. Možná si všimnete dvou malích nedostatků ) tlouštka desky vody je menší než hloubka bazénu (kdo by to počítal znova) a ten clovíček má nějak moc zabořené nohy do trávy chtelo ho to posunout trochu nahoru a možná proporčně maličko zvětšit lavičku. Stromy světlo a stíny jsou dost dobré. Jo radiosita je radiosita. |
Autor: | LubosC [ čtv říj 06, 2005 4:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Slunce a radiosita |
tak jsem si zase hral trochu se světlem (deska,zed a 3d objekt z artlantisu) první obrázek je 50% slunce 30% světlo oblohy a 15% radiosity obrázek má docela dobré osvětlení ale přesto vypadá nepřirozeně stín ve stínu se nejak ztratil, trochu přibarvit slunce a bylo by to jako v podvečer kdy už slunce nemá takovou intenzitu ale je dost světla. 60%slunce 15%světlo oblohy a 190% radiosity tady se uz ukázala síla radiosity daleko větší rozsah stínovaných ploch . Všiměte si také měkosti stínu zed má stin uz daleko proto je měkčí než stín koše který je v menší vzdálenosti. Také se zde projevilo světlo od přesvícené dlažby na zdi. Tady to vidíte dvě téměř opacná nastavení výsledek je hodně podobný ale přesto vyvolává dva různé pocity. |
Autor: | Tom.TNT [ úte říj 18, 2005 9:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
neni to spatny, ale radiosita uz proste na nektere veci nema...konkretne radiosita selhava v detailech, treba v miste vetknuti kose do zeme a pod. Tam bez prepoctovych metod nikdy s radiositou nelze dosahnout dobreho vysledku, a to i na velmi velke zahusteni meshe. |
Autor: | LubosC [ úte říj 18, 2005 10:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud se bavíme o Artlantisu tak se bavíme o přizpůsobení výpočtů a kvality vzhledem k rychlosti a jednoduchosti. Artlantisu chybí spousta věcí které jsou vlastní špičkovím renderům. Podstatná je kvalita a čas věnování se k dosažení výsledku (ve spolupráci s CAD programem). Pokud se někomu bude jednat o špičkovou vizualizaci pravděpodobně šáhne po modeláři (v kvalitě modelu je základ vizualizace) a nejaké lepší vizualizační nadstavbě k danému programu. Stejně většinou je levnější takto špičkovou vizualizaci koupit hotovou než si pořizovat techniku, programy a učit se s tím vším zacházet. Možná že právě proto je Artlantis u architektů oblíben. |
Autor: | HA.CE [ sob úno 25, 2006 12:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To je parady ty stromy v te zahrade nevite kde by se dala sehnat takova knihovna?? potrebuju udelat azhrady kolem domku ale nemam zadne knihovny stromu ani keru ... |
Autor: | Michal Forejt [ ned úno 26, 2006 10:19 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Tipuju to na bitmapove stromy (v ArtLantisu se jim rika billboardy). Je to vlastne fotka, ktera je ulozena v TGA a diky Alpha kanalu haze stiny. Oproti 3D stromum to trva zlomek casu pri renderovani. Hledej na netu "bitmap tree" a urcite jich plno najdes... Kdyz je stahnes, muzes je aplikovat na knihovni prvek Obraz (nebo tak nejak) a pridat je do sveho projektu. |
Autor: | LubosC [ pon úno 27, 2006 9:16 am ] |
Předmět příspěvku: | |
musim vas prekvapit jsou to 3d modely stromu artlantis R podporuje vlastni 3d modeli vedle builbordu toto je komercni knihovna a stromy podporuji i nastavení roční doby ) v zime jspo proste bez listi |
Autor: | HA.CE [ pon úno 27, 2006 4:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No jo ale problem je v tom ze ja chci rendrovat video a tam by mi stromy ktere sou jen jako fotka nebyly moc platne kdybych se kolem nich otacel kamerou by se otacely porad za ni a vypadalo by to divne potrebuju neajke 3d modely jako sou tam nahore na obrazku ale free kdyby nekdo vedel byl bych rad ) |
Autor: | LubosC [ pon úno 27, 2006 5:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Artlantis R zatim video neumi ???? jak to snim chcete řešit ?? jinak kvalitni 3d stromu a lidi moc na netu nenajdete to je to za co se porad jeste platí. |
Autor: | HA.CE [ pon úno 27, 2006 6:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no ja sem trosku out of topic ) ja mylslel do archicadu |
Autor: | LubosC [ pon bře 27, 2006 3:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | Voda |
Tak jsem si zase jednou dal ukol že se podívám na vodu v artlantisu R Možnosti jak simulovat vodu jsou asi dvě. Můžeme použít shader water fresnell což umožní definici vlnek a zakřivení hladiny ale podle mého to dělá chyby ve stínech a někdy take rušivé efekty jinak je to velmi jednoduché a efektivní. Trochu složitější je druhá metoda . Ja jsem zvolil shader expert a použil černobílou bitmapu vlnek jak mapu hrbolatosti. (bitmapa je třeba v nastaveni uplně zprůhlednit a nastavit velikost reliefu. Relief - zvlnění také zavisí na velikosti mapování bitmapy případně na jejím natočení. U materialu voda je potřeba vypnout vrhání stínu . Občas to hodí neprirozený efekt. Pak už stačí pohrát si s barvou , pruhledností a zrcadlením a je hotovo. |
Autor: | LubosC [ stř bře 29, 2006 2:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak na http://www.archiradar.it/ konecne zase otevřely download 3d objektu pro Artlantis R Našel jsem nové objekty (aspon ty co jsem zatim nestahl) Tak jsem si hned šel vyrendrovat nového človíčka a najednou z toho byl obrázek takže tady máte muj výsledek. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |