ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

Moje první zahrada
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=5&t=19
Stránka 1 z 1

Autor:  LubosC [ čtv zář 22, 2005 2:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Moje první zahrada

Dostali se mi do ruky komerční knihovny shaderu a 3D objektů pro artlantis R tak jsem je hned musel vyzkoušet. Deska,zed,chodník, terén na jezírko a deska na vodu a zbytek v artantisu. Možná si všimnete dvou malích nedostatků :)) tlouštka desky vody je menší než hloubka bazénu (kdo by to počítal znova) a ten clovíček má nějak moc zabořené nohy do trávy chtelo ho to posunout trochu nahoru a možná proporčně maličko zvětšit lavičku. Stromy světlo a stíny jsou dost dobré. Jo radiosita je radiosita.

Obrázek

Autor:  LubosC [ čtv říj 06, 2005 4:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Slunce a radiosita

tak jsem si zase hral trochu se světlem (deska,zed a 3d objekt z artlantisu) první obrázek je 50% slunce 30% světlo oblohy a 15% radiosity obrázek má docela dobré osvětlení ale přesto vypadá nepřirozeně stín ve stínu se nejak ztratil, trochu přibarvit slunce a bylo by to jako v podvečer kdy už slunce nemá takovou intenzitu ale je dost světla.
Obrázek


60%slunce 15%světlo oblohy a 190% radiosity tady se uz ukázala síla radiosity daleko větší rozsah stínovaných ploch .
Všiměte si také měkosti stínu zed má stin uz daleko proto je měkčí než stín koše který je v menší vzdálenosti.
Také se zde projevilo světlo od přesvícené dlažby na zdi.

Obrázek

Tady to vidíte dvě téměř opacná nastavení výsledek je hodně podobný ale přesto vyvolává dva různé pocity.

Autor:  Tom.TNT [ úte říj 18, 2005 9:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

neni to spatny, ale radiosita uz proste na nektere veci nema...konkretne radiosita selhava v detailech, treba v miste vetknuti kose do zeme a pod. Tam bez prepoctovych metod nikdy s radiositou nelze dosahnout dobreho vysledku, a to i na velmi velke zahusteni meshe.

Autor:  LubosC [ úte říj 18, 2005 10:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pokud se bavíme o Artlantisu tak se bavíme o přizpůsobení výpočtů a kvality vzhledem k rychlosti a jednoduchosti. Artlantisu chybí spousta věcí které jsou vlastní špičkovím renderům. Podstatná je kvalita a čas věnování se k dosažení výsledku (ve spolupráci s CAD programem).
Pokud se někomu bude jednat o špičkovou vizualizaci pravděpodobně šáhne po modeláři (v kvalitě modelu je základ vizualizace) a nejaké lepší vizualizační nadstavbě k danému programu. Stejně většinou je levnější takto špičkovou vizualizaci koupit hotovou než si pořizovat techniku, programy a učit se s tím vším zacházet.
Možná že právě proto je Artlantis u architektů oblíben.

Autor:  HA.CE [ sob úno 25, 2006 12:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

To je parady ty stromy v te zahrade nevite kde by se dala sehnat takova knihovna?? potrebuju udelat azhrady kolem domku ale nemam zadne knihovny stromu ani keru ...

Autor:  Michal Forejt [ ned úno 26, 2006 10:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Tipuju to na bitmapove stromy (v ArtLantisu se jim rika billboardy). Je to vlastne fotka, ktera je ulozena v TGA a diky Alpha kanalu haze stiny. Oproti 3D stromum to trva zlomek casu pri renderovani. Hledej na netu "bitmap tree" a urcite jich plno najdes...

Kdyz je stahnes, muzes je aplikovat na knihovni prvek Obraz (nebo tak nejak) a pridat je do sveho projektu.

Autor:  LubosC [ pon úno 27, 2006 9:16 am ]
Předmět příspěvku: 

musim vas prekvapit jsou to 3d modely stromu
artlantis R podporuje vlastni 3d modeli vedle builbordu
toto je komercni knihovna a stromy podporuji i nastavení roční doby :))
v zime jspo proste bez listi :)

Autor:  HA.CE [ pon úno 27, 2006 4:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

No jo ale problem je v tom ze ja chci rendrovat video a tam by mi stromy ktere sou jen jako fotka nebyly moc platne kdybych se kolem nich otacel kamerou by se otacely porad za ni a vypadalo by to divne potrebuju neajke 3d modely jako sou tam nahore na obrazku ale free :-) kdyby nekdo vedel byl bych rad :o)

Autor:  LubosC [ pon úno 27, 2006 5:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Artlantis R zatim video neumi ????
jak to snim chcete řešit ??

jinak kvalitni 3d stromu a lidi moc na netu nenajdete to je to za co se porad jeste platí.

Autor:  HA.CE [ pon úno 27, 2006 6:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

no ja sem trosku out of topic :o) ja mylslel do archicadu :-)

Autor:  LubosC [ pon bře 27, 2006 3:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Voda

Tak jsem si zase jednou dal ukol že se podívám na vodu v artlantisu R

Možnosti jak simulovat vodu jsou asi dvě.
Můžeme použít shader water fresnell což umožní definici vlnek a zakřivení hladiny ale podle mého to dělá chyby ve stínech a někdy take rušivé efekty jinak je to velmi jednoduché a efektivní.

Trochu složitější je druhá metoda . Ja jsem zvolil shader expert a použil černobílou bitmapu vlnek jak mapu hrbolatosti. (bitmapa je třeba v nastaveni uplně zprůhlednit a nastavit velikost reliefu.
Relief - zvlnění také zavisí na velikosti mapování bitmapy případně na jejím natočení.
U materialu voda je potřeba vypnout vrhání stínu . Občas to hodí neprirozený efekt.

Pak už stačí pohrát si s barvou , pruhledností a zrcadlením a je hotovo.

Obrázek

Autor:  LubosC [ stř bře 29, 2006 2:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak na http://www.archiradar.it/ konecne zase otevřely download 3d objektu pro Artlantis R
Našel jsem nové objekty (aspon ty co jsem zatim nestahl)
Tak jsem si hned šel vyrendrovat nového človíčka a najednou z toho byl obrázek takže tady máte muj výsledek.

Obrázek

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/