|
|
Právě je čtv lis 21, 2024 6:53 pm
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Jak zmenšit dobu načítání 3D modelu pro zisk LW obrázku
Autor |
Zpráva |
CADmaster
Moderátor
Registrován: úte zář 20, 2005 3:17 pm Příspěvky: 1016 Bydliště: Praha
|
Jak zmenšit dobu načítání 3D modelu pro zisk LW obrázku
Jak zmenšit dobu načítání 3D modelu, když jako výsledek chci fotoobrázek na bázi ligtworksu ?
Dnes jsem si pěkne urychlil práci při načítání složitějšího 3D modelu.
Potřeboval jsem vygenerovat 3D model kinosálu s cca 200 sedačkami (sedačky navíc převedeny z 3ds a tím už tak zpomalovaly načítání).
Právě ony sedačky mi při modelování do 3D daly nejvíce zabrat. (A to i s konfigurací PC kterou mám v podpise).
Obrázek se načítal strašně dlouho a přitom jsem potřeboval jen vizualizaci pomocí ligtworksu, která pak samotná při získaném 3D modelu, netrvá déle jak minutu.
Zajímavé ovšem je (a v tom spočívalo mé dnešní urychlení práce), že když jsem si nastavil v nastavení 3D okna stínování pomocí rastru a né analitické (které jsem tam měl původně) tak sice 3D model má výplně takové rozstřapené, ale když následně kliknu na fotozobrazení tak výsledek je stejný (krásně rovný fotoobrázek).
To načítání 3D modelu s rastrovým stínováním přitom trvalo podstatně méně (troufnu si říci, že min. 10ti násobek), záleží ovšem na složitosti výkresu. Každopádně to urychlení tam je :o)))
_________________
AC 5 ...... 23
|
stř lis 23, 2005 12:22 am |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
pro vypočet v Lightworksu staci drateny model
to dokaze nekdy usetrit spostu casu
jinak nejhorsi varianta je barevny model se stiny to cekate treba 20minut na render ktery pak je za 5 minut.
Dale pomaha vymezit prostor modelu ohranicenim (tluste pro vsechna patra)
Docela zajimavá technika je rendrovani na casti
nekdy pomaha při zmenach
neco jako že nejdřív rendruju stromy a veci na pozadi domku
toto pak dam jako bitmapu pozadi a rendruju scenu již bez modelu ktery je na pozadí. (velmi sem to zjednodusil)
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
stř lis 23, 2005 9:37 am |
|
|
CADmaster
Moderátor
Registrován: úte zář 20, 2005 3:17 pm Příspěvky: 1016 Bydliště: Praha
|
No jo ale to jsem předtím netušil, díky za doplňující informace.
Jinak model výřezu jsem používal, ovšem bohužel ze začátku barevný 3d model (never more) ....:o))
_________________
AC 5 ...... 23
|
stř lis 23, 2005 10:11 am |
|
|
petr.c
Registrován: ned pro 17, 2006 12:06 pm Příspěvky: 56
|
Ale stejně, dejme tomu, že by se vyplatilo 20 minut počkat, ale né když to po 15 minutách napíše, že není dostatečné místo v paměti. Nebo tak něco. A taky to lže, když to slibuje kolem 3 min. a pak se nic neděje. Když na to kliknu, zamrzne to, a musím ukončit program. Jo, ale to není ideální, jelikož zapomenu předem ukládat.
|
úte led 16, 2007 10:58 pm |
|
|
CADmaster
Moderátor
Registrován: úte zář 20, 2005 3:17 pm Příspěvky: 1016 Bydliště: Praha
|
petr.c píše: Ale stejně, dejme tomu, že by se vyplatilo 20 minut počkat, ale né když to po 15 minutách napíše, že není dostatečné místo v paměti. Nebo tak něco. A taky to lže, když to slibuje kolem 3 min. a pak se nic neděje. Když na to kliknu, zamrzne to, a musím ukončit program. Jo, ale to není ideální, jelikož zapomenu předem ukládat.
Kde je pointa ? : ))))
_________________
AC 5 ...... 23
|
stř led 17, 2007 9:26 am |
|
|
petr.c
Registrován: ned pro 17, 2006 12:06 pm Příspěvky: 56
|
....pointa? Tupý odkaz, žádná pointa. Leda by někdo přišel na to, jak práci v ArchiCadu urychlit.
|
stř led 17, 2007 9:40 am |
|
|
LubosC
Moderátor
Registrován: pon srp 15, 2005 4:32 pm Příspěvky: 1393 Bydliště: Praha
|
pokud chcete vizualizaci urychlit a vylepsit zacnete uvazovat o artlantisu a viceprocesorove (jadrové ) masine
_________________ LubosC API pro Archicad ; GDL všechny urovně ; Rozpočty ; Napojení a databáze ; nový email : cipra (zavináč) cline (tečka) cz
|
stř led 17, 2007 10:20 am |
|
|
Michal Forejt
Registrován: ned lis 06, 2005 7:22 pm Příspěvky: 53 Bydliště: Liberec/Praha
|
mimochodem ten cas ktery to pise AC pocita z toho, jaky je dosavadni prubeh...tezko muze vedet, ze treba v polovine renderovaneho obrazku tam bude 30 stromu s listy z polygonu a ze mu to tam bude trvat ponekud dele
Tohle je zcela standardni chovani pocitacu. Prece kdyz neco kopirujete treba z flashdisku tak to take ukazuje cas, ale neni to rpesne, jelikoz kdyz je treba v polovine, tak prijde nejaky velky soubor, ktery se kopiruje jinou rychlosti nez 10 malych o stejne celkove velikosti...
_________________ ==========================
PowerBook G4, AC 10, OS X 10.4.9
|
čtv led 18, 2007 6:12 pm |
|
|
xmalda
Registrován: pát pro 09, 2005 1:30 pm Příspěvky: 396
|
me se libi pocitani casu v 3DSmax, kdyz se renderuje animace, spocita jak dlouho trva jeden snimek a od toho vypocita celkovy cas, postupne pak prumeruje a cas zpresnuje. Jednoduche a casto presne a je to i optimistictejsi, kdyz zjistim ze to udelal i rychleji.
Cas v AC beru jako nejvetsi kuriozitu , lespi kdyby tam nebyl vubec, ptz kdyz mi rekne asi minutu a cekam 30min. Slusne receno: na psychiku mi to nedela dobre
|
pát led 19, 2007 10:33 am |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|