ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

zákres do foto
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=11&t=5961
Stránka 1 z 1

Autor:  RaskolnikovR [ sob pro 08, 2012 12:35 pm ]
Předmět příspěvku:  zákres do foto

Zdravím, potřeboval bych model z archi, vyrendrovanej v artlantisu vsadit do fotky. Netuším. Nejedná se o proluku, ale spíš o urbanistickej guláš, kde má každej dům své úběžníky uplně jinak.
Díky.

Autor:  jirat [ sob pro 08, 2012 9:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: zákres do foto

Nejdůležitější je znát přesně místo kamery (místo odkud je to vyfocené) a to včetně konkrétní výšky (vztažené k nějakému známému bodu v 3D modelu) a také cíl, přesněji polohu a především výšku objektu přesně ve středu fotografie. Oboje je potom možné vložit do ArchiCADu nebo Artlantisu při tvorbě pohledu na model.

Velikost (měřítko modelu) se potom nastavuje změnou ohniskové vzdálenosti nebo úhlu (rozevření kamery) v nastavení pohledu.

Autor:  RaskolnikovR [ ned pro 09, 2012 2:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: zákres do foto

Dobrý den,
děkuji za odpověd. Toto je mi jasné, že to bude fotogrametrie trochu vyšší dívčí také, ale molh byste mi nějak alespon stručně nastínit jak to v Archi provést? Krok po kroku...? Musí se tam asi zadat nějaká situace, půdosys, úběžníky, fotka...
děkuji

Autor:  jirat [ pon pro 10, 2012 5:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: zákres do foto

Pokud to chcete renderovat v ArchiCADu, tak si to musíte napřed trochu přednastavit. Jednak je zapotřebí si nastavit pozadí 3D okna. Pozadí bude fotografie, do které zákres děláte, velikost 3D okna bude stejná jako je velikost fotografie v px (kdyžtak je zapotřebí fotografii zmenšit). To proto, aby se to dalo otočením modelu lehce doladit.
Zároveň si musíte přednastavit Fotozobrazení, tak aby na pozadí byla fotografie ve stejné velikosti (stejná jako na pozadí 3D zobrazení), tedy renderovat budete ve velikosti fotografie.

Vzhledem k tomu, že v AC není možné zadat konkrétní umístění (X,Y) kamery, musíte si do půdorysu na správné místo (místo ze kterého je fotografie pořízena) nakreslit nějakou značku (velikost si upravte tak, abyste ji viděl v náhledu v nastavení 3D zobrazení (já používám vyplněný kruh). Obdobně je to i s cílem (tedy místo přesně uprostřed fotografie). Pomocí těchto značek potom umístíte kameru a cíl v nastavení 3D zobrazení. U obou je také nutné nastavit správnou-reálnou (pochopitelně vzhledem k nule projektu) výšku.
Ve 3D okně si díky fotce na pozadí můžete model ještě jemně dorovnat (otočit). Pokud nebude odpovídat velikost modelu, je nutné jej upravit úhlem (rozevřením) kamery. Nepoužívat přiblížení posunem kamery, protože to deformuje perspektivu a výsledek neodpovídá skutečnosti.

To je celé, potom už stačí jen renderovat.
Ve výsledku bude ještě asi nutná nějaké post produkce ve Photoshopu (nebo podobném). Např. zakrít něco, co tam být nemá (bude zbouráno), případně předsadit nějaké stromy v popředí atd.

V Artlantisu je to malinko jednodušší, protože je možné kameru i cíl nastavit pomocí souřadnic.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/