ArchiFORUM
http://archiforum.cz/

stromy v 3D
http://archiforum.cz/viewtopic.php?f=11&t=519
Stránka 1 z 1

Autor:  xmalda [ pát pro 22, 2006 11:56 am ]
Předmět příspěvku:  stromy v 3D

chtel bych tady rozvest tema, jak resite stromy v 3D renderu a vubec ve 3D. Jde mi konkretne o velkou narocnost, ptz po vlozeni kvalitnoho stromu, coz zalezi na mnozstvi listu (=velke mnozstvi polygonu) se rapidne zpomali prace ve 3D a renderu. Vim, ze mohu pozit stromy jako bitmapu, ale pri animaci stoji za prd. A vim take, ze v Artlantisu je to o necem jinem :), ale jde mi ciste o AC. Zajimalo by me, jestli pouziva nekdo lepsi knihovny, ci jinak.

Autor:  Sqee [ pát pro 22, 2006 2:35 pm ]
Předmět příspěvku: 

používám stomy vygenerované programem Onyx Tree
a potom je převádím přes 3ds do Artlantisu
nebo přes Maxonform rovnou do Archicadu
v OnyxTree se dá stromek ořezat tak aby obsahoval co nejméně polygonů
ale s velikostí a zpomalení scény v Archicadu je to trochu problém
Archicad ve 3D prostě nestíhá
v Artlantisu je to v pohodě

Autor:  LubosC [ pát pro 22, 2006 2:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Archicad by ve 3D v opengl mel stihat minimalne stejne jako Artlantis .
Jak je to s mapováním textur po převodu do archicadu nebo artlantisu ??

Autor:  xmalda [ pát pro 22, 2006 4:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zatim dekuji za reakce...
Ja mam jeste zkusenost, ze prvky v 3ds po prevodu do gsm obsahujou velky pocet polygonu. U jednoduchych tvaru samozdrejme ne, ale napriklad takova sedacka, to je zahul . :roll:

Autor:  Sqee [ pát pro 22, 2006 4:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

no jo já jsem vlastně používal v Archicadu vnitřní engine, v opengl to poběží rychleji, texturama se nezabývám mě stačí jednoduše dvoubarevný, nebo si tam ty 2 textury přidam potom
ale v Cinemě převod textur fungoval
jinak Onyx doporučuju , není to žádný plugin, funguje samostatně, je velice jednoduchý a nemusím používat pořád stejné stromy z nějakých knihoven. Potom je dobrý na stromy Bryce ten obsahuje vlastní tree generátor, ale z toho bohužel nejde exportovat

Autor:  Jan Babuljak [ úte led 02, 2007 5:23 pm ]
Předmět příspěvku:  onyx tree

Našel jsem Onyx Tree na internetu ve formátu 3ds a zkonvertoval do GSM. Vše by bylo dobré, mapování textur listů na jednotlivé plochy je v pořádku. Nevím si rady ale s tím, že textura listu není průhledná - tzn. je zobrazen list a zbytek okolo něj do čtverce je vyplněn zelenou barvou. Zkoušel jsem přidat alfa kanál průhlednosti do souboru textury, a stále stejné.

Obecná otázka tedy je: Pokud mám namapovanou texturu na povrch, jak v popisu GDL zajistit její průhlednost? Zkoušel jsem hledat na Architalk foru, ale neuspěl jsem. Nemáte někdo zkušenost?

Autor:  LubosC [ stř led 03, 2007 9:30 am ]
Předmět příspěvku:  pruhlednost textury v GDL

Tento dotaz patří spíše do sekce knihovni prvky GDL.

Pruhlednost textury je dana kanálem průhlednosti (maskou) a ten je mozny v archicadu pouzivat jen ve formatu tiff.
Pokud používáte v GDL běžný material Archicadu je průhlednost řízena nastavením daného materialu v Archicadu. Pokud je material definován v GDL popisu knihovního prvku pak je pruhlednost (maskování ) řízeno definicí textury DEFINE TEXTURE. Pokud se v GDL používá příkaz PICTURE tak je pruhlednost urcena v jeho definici .

Pokud mi na hotline@cegra.cz zaslete nektery z mensich prvku ktere vam nefunguji mohu se na to podivat (včetně potřebných textur)

Nezapomente take napsat pro jaky archicad to potrebujete GDL je smerem dolu nekompatibilní.

Autor:  Jan Babuljak [ stř led 03, 2007 10:44 am ]
Předmět příspěvku:  onyx tree gdl

Dekuji.
Vzhledem k velikosti (cca 8,5 MB) jsem zazipovaný soubor s texturami umístil na
http://www.projekting.ic.cz/ostatni/strom.zip

Průhlednost jsem zkoušel přidáním alfa kanálu k vrstvám kanálů v obrázku tiff - ale nejsem si jistý, zda jsem neměl použít jiné barvy.

V knihovním prvku je v popisu materiálu hodnota průhlednosti nastavena na "1"

Přikládám obrázek, jak vypadá strom ve 3D nyní:

Obrázek

Autor:  LubosC [ stř led 03, 2007 11:33 am ]
Předmět příspěvku: 

pruhlednost v opengl okne (3d okno) není podporována
pokud budete rendrovat ve starem rezimu (se zapnutou pruhledností) bude vše v pořádku.
Pokud použijete lightworks nebute to fungovat vubec protoze definice materialu v převodníku nedefinuje spravne texturu a material pro lightworks (spise se da rici ze nepodporuje).
Jinak strom je moc podrobny a pro pouziti v archicadu ve vice kusech s ostatnimy prvky bych to nedoporucoval .
Jinak Tif textura ma spravne definovany kanal pruhlednosti (masku)

Autor:  xmalda [ stř led 03, 2007 11:33 am ]
Předmět příspěvku: 

toto forum uz opravdu patri do sekce knihovni prvky, slo mi ze startu spise o narocnost renderovani.
Mohl bych poprosit o odkaz na knohovnu onyxtree v 3ds, hledal jsem ji na netu a nikde jsem ji nenasel a kupovat si program OnyxTree se mi zda dost draha sranda :)
Nasel jsem zajimavy programek tree generator: http://membres.lycos.fr/treegenerator/features.htm
je ve shareware verzi a vystup je do DXF a nepodarilo se mi to importovat do AC, vzdy pri stisknuti funkce importovat bloky DXF/DWG AC zhavaroval. Dalsi vec je, ze asi neresi listy pomoci textur, takze narocnost ve 3D stoupa...

Autor:  Jan Babuljak [ stř led 03, 2007 1:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

Vyzkouším tedy render ...
Celou knihovnu Onyx jsem nenašel, ta se prodává. Některé knihovní prvky stromů a keřů jsou na http://archicad-talk.graphisoft.com/object_depository.php -> Sitework -> Garden.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/